کد خبر : 242909
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۵
-

تقویت مواضع دفاعی روسیه با استقرار سامانه «اس -۳۰۰ وی» نزدیک ژاپن

تقویت مواضع دفاعی روسیه با استقرار سامانه «اس -۳۰۰ وی» نزدیک ژاپن

به گزارش قائم آنلاین، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در اقدامی تاکتیکی از استقرار سامانه موشکی «اس-۳۰۰ وی» در یکی از جزایر نزدیک به ژاپن خبر داد. به گزارش خبرگزاری «رویترز» شبکه خبری «زوزدا» اعلام کرد وزارت دفاع روسیه سامانه موشکی متحرک اس-۳۰۰ وی که برای تقابل با حملات هوایی و موشک‌های بالستیک طراحی

به گزارش قائم آنلاین، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در اقدامی تاکتیکی از استقرار سامانه موشکی «اس-۳۰۰ وی» در یکی از جزایر نزدیک به ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» شبکه خبری «زوزدا» اعلام کرد وزارت دفاع روسیه سامانه موشکی متحرک اس-۳۰۰ وی که برای تقابل با حملات هوایی و موشک‌های بالستیک طراحی شده را در «التوروپ» یکی از چهار جزیره مورد مناقشه با ژاپن مستقر کرده است.

ژاپن بشدت در زمینه تحرکات نظامی روسیه در این جزایر راهبردی حساس است. روسیه ماه اکتبر (آبان) اعلام کرد که برای نخستین بار قصد استقرار یک سامانه موشکی در این جزیره مورد مناقشه با ژاپن را دارد، اما این اقدام بخشی از یک تمرین نظامی و نه با اهداف زرمی است. اس-۳۰۰وی، یک سامانه موشکی سطح‌به‌هوای کوتاه‌ برد است که  جهت مقابله با موشک‌های بالستیک میان‌برد، کروز و همچنین هواپیمای جنگی  ساخته شده است.

جزایر کوریل که در ژاپن با عنوان «قلمروی شمالی» نامیده می‌شود، در پایان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای شوروی سابق تصرف شدند. هر دو کشور مدعی مالکیت بر این جزایر هستند و ژاپن به دنبال بازگرداندن آن به قلمروی خود است. اختلافات میان ژاپن و روسیه بر سر این منطقه از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون ادامه داشته و لاینحل باقی مانده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چندی قبل پس از دیدار با «آبه شینزو» نخست‌وزیر سابق ژاپن گفت که دو کشور درباره پیمان صلح گفت‌وگو کرده‌اند، اما این گفت‌وگوها چندان ثمربخش نبوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 6 =