کد خبر : 242628
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
-

۴ نکته مهم در قیمت کلارینت دلشاد موزیک

۴ نکته مهم در قیمت کلارینت دلشاد موزیک

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام دلشاد موزیک، در این متن شما را با انواع کلارینت، اجزا و مواد به کار رفته در آن‌ها و نکات مهم در قیمت کلارینت آشنا می‌کنیم. کلارینت از یک لوله‌ی استوانه‌ای و یک زبانه‌ی ساده و انتهای شیپوریست. بر روی سطح لوله‌ی آن کلیدهای بسیاری وجود دارد. کلارینت انواع مختلفی

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام دلشاد موزیک، در این متن شما را با انواع کلارینت، اجزا و مواد به کار رفته در آن‌ها و نکات مهم در قیمت کلارینت آشنا می‌کنیم.

کلارینت از یک لوله‌ی استوانه‌ای و یک زبانه‌ی ساده و انتهای شیپوریست. بر روی سطح لوله‌ی آن کلیدهای بسیاری وجود دارد. کلارینت انواع مختلفی دارد اما منظور از کلارینت نوع سوپرانوی آن است (این نوع که به قره‌نی معروف است توانایی تولید فاصله‌های موسیقی شرقی را دارد).

تاریخچه‌ی کلارینت

اولین بار یک سازنده‌ی آلمانی (کریستف دنر) حدود سال ۱۶۹۴ با اقتباس از ساز سورنا، کلارینت را ساخت و در طول ۲۰ سال فرم خاص خود را پیدا کرد.

بین سالهای ۱۸۴۰ تا ۱۸۵۰ سیستم مکانیک سازها که توسط تئوبالد بوهم روی فلوت کار گذاشته شده بود به کلارینت (قره‌نی) هم انتقال یافت.

اجزای کلارینت

اکثر کاورهای کلارینت دارای جای مخصوص هرکدام از قطعات این ساز است، هنگام جدا کردن همه آن‌ها را در جای مخصوص خود بگذارید.

زنگ قطعه پایینی کلارینت است و مثل مگافون کار می کند.

تنه‌ی اصلی کلارینت در دسته‌ی پایینی آن قرار دارد و انتهای چوب پنبه‌ای در یک انتهای آن قرار دارد.‌بخش مهم دیگر بدنه‌ی کلارینت در دسته‌ی بالایی آن قرار دارد و چوب پنبه‌ای روی هر دو انتهای‌بخش دارد.

قطعه دهانی بالاترین‌بخش ساز است که با یک رباط چرمی یا فلزی برای نگه داشتن نی همراه است.

بخش پایین قطعه دهانی را با کلید اکتاو صاف طویل روی ابزار تنظیم کنید.

کلارینت باس

ساز بادی چوبی تک زبانه که دارای قمیش یا زبانه ساده است و صدای بم و لوله صافی دارد و به عنوان ساز بم خوان کاربرد زیادی در ارکستر سمفونیک دارد.

نت این ساز را با کلید سل می‌نویسند و جز سازهای انتقالی است و صدای آن یک اکتاو بم‌تر از کلارینت است.

کلارینت باس سی بمل: یک نهم بزرگ بم‌تر از نت نوشته شده صدا می‌دهد. کلارینت باس لا: یک دهم کوچک‌تر بم‌تر از نت نوشته شده صدا می‌دهد.

کلارینت باس همان وسعت کلارینت Bb را دارد، در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰‌بخش کلارینت باس در پارتیتورها را خصوصا در آلمان با کلید فا می‌نوشتند و صدای همه‌ی نت‌ها یک دوم بزرگ پایین‌تر از آنچه نوشته میشد شنیده میشد، در قرن بیستم فرانسوی‌ها نت نویسی را در کلید سل رایج کردند در حال حاضر نیز از این روش استفاده می‌شود.

نکات خرید کلارینت

اگر قصد خرید یک کلارینت دست دوم را دارید حتما از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید تا ساز را تست کند، سازهای قدیمی یا کلارینت‌هایی که به خوبی از آن‌ها نگهداری نکرده‌اند شاید از تنظیم خارج شده باشند و یا نیاز به تعمیر داشته باشند، پد زیر بعضی از کلیدها خیلی حساس هستند و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند که هزینه زیادی دارد.

قبل از خرید باید بدانید چه نوع کلارینتی می‌خواهید، کلارینت‌ها در همه‌ی صداها شبیه هم نیستند.

جنس ساز بستگی به شما دارد که به دنبال چه صدایی هستید و اینکه چگونه با این ساز کار می‌کنید از جنس‌های پلاستیک و چوب و رزین (گرین لاین) می‌توانید انتخاب کنید.

برای خرید کلارینت می‌توانید قطعات جداگانه سفارشی خریداری کنید تا صدای آن م عملکرد آن را بهبود ببخشید.

اگر مبتدی هستید قمیش با درجه سختی پایین‌تر و نرم‌تر را انتخاب کنید (سختی قمیش بین ۱ تا ۵ است)

برای خرید قمیش علاوه بر سختی آن به نی آن اهمیت دهید، قمیش با بیشترین ارتعاش و بیشترین دوام دارای یک عالی است.

کلارینت با دهانه‌ای که نوک آن تنگ است قمیش سخت‌تر نیاز دارد چون قمیش نرم به راحتی به آن نزدیک می‌شود و دهانه‌ای که خیلی باز باشد معمولا حرفه ای‌ها از آن استفاده می‌کنند به قمیش نرم‌تر نیاز دارد.

هرچه ضخامت فضای خالی قمیش بیشتر باشد، بستن قمیش با فشار لب سخت‌تر می‌شود، قمیش از نظر فضای خالی در سه اندازه ساخته می‌شود: ضخامت سنتی، ضخیم و خیلی ضخیم.

نگهداری از کلارینت

هنگامی که یک کلارینت نو می خرید نباید شب و روز با آن تمرین کنید و ابتدا باید آن را تعمیر کنید تا به طور مناسبی جا بیوفتد برای این کار هر سه یا چهار باری که کلارینت را سرهم می کنید از کمی گریس چوب پنبه برای چوب پنبه‌ها استفاده کنید.

بعد از دوره جا افتادن ساز می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید با سازتان بنوازید اما تعمیر و گاهی روغن کاری کلیدها و تمیز کردن پد کلیدها دقت کنید.

کلیدهای کلارینت از فلز ساخته شده‌اند و ممکن است زنگ بزنند بنابراین هفته‌ای یک بار یک قطره‌ی کوچک از روغن کلیدساز به مفصل نزدیک هر پیچ بزنید. اگر از روغن زیاد استفاده کنید، روغن به پدها برخورد کرده و آن‌ها را خراب می کند.

قیمت کلارینت

قیمت کلارینت Suzuki به لحاظ کیفیت بسیار به صرفه می باشد و یکی از بهترین سازهای موجود در بازار و همچنین دارای استانداردهای عالی  می‌باشد. مناسب برای نوازندگان حرفه‌ای و مناسب برای اجرا  و همچنین از بهترین انتخاب‌ها برای افراد مبتدی است.

ساز کلارینت Suzuki مورد تایید اساتید بوده و بدون هرگونه صدای فالشی و مشکل در قسمت کلیدها و نت‌ها میباشد.

در وب سایت دلشاد موزیک به آدرس DelshadMusic.ocm می‌توانید با قیمتی مناسب‌تر از سایر فروشگاه‌ها ساز کلارینت مناسب خود را تهیه کنید و حضوری نیز می‌توانید به فروشگاه ما آمده و ساز خود را تست کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =