کد خبر : 242102
تاریخ انتشار : جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
-

وزیر دفاع اتیوپی: تیگرای ظرف چند روز کاملا آزاد می‌شود

وزیر دفاع اتیوپی: تیگرای ظرف چند روز کاملا آزاد می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، کینیا یادیتا، وزیر دفاع اتیوپی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: تاکنون حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد از سلاح‌هایی که در دست جبهه آزادی تیگرای بوده، پس گرفته‌ایم و سلاح‌های دیگری نیز منهدم و تعداد زیادی از نیروها کشته شده‌اند. چهارم نوامبر درگیری‌های مسلحانه‌ای میان ارتش اتیوپی و جبهه مردمی آزادی

به گزارش قائم آنلاین، کینیا یادیتا، وزیر دفاع اتیوپی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: تاکنون حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد از سلاح‌هایی که در دست جبهه آزادی تیگرای بوده، پس گرفته‌ایم و سلاح‌های دیگری نیز منهدم و تعداد زیادی از نیروها کشته شده‌اند.

چهارم نوامبر درگیری‌های مسلحانه‌ای میان ارتش اتیوپی و جبهه مردمی آزادی تیگرای رخ داد. این جبهه تا سه دهه بر اتیوپی سلطه سیاسی داشت تا اینکه ابی احمد در سال ۲۰۱۸ به قدرت رسید و نخست‌وزیر شد.

این جبهه که از به حاشیه رانده شدن شکایت دارد، از ائتلاف حاکم جدا شد و ابی احمد را با برگزاری انتخابات منطقه‌ای در سپتامبر به چالش کشید. دولت این انتخابات را غیرقانونی دانست.

یادیتا ادامه داد: ما حملاتمان را شروع کردیم و تمام تیگرای به جز میکیلی را آزاد کردیم. این جبهه افسران ارشدی را در داخل ارتش به عضویت گرفته است. افسرانی که به این جبهه کمک می‌کردند، بازداشت شدند. این جبهه برای انجام حملات تروریستی و تحریک به نزاع‌های نژادی تلاش می‌کرد. هدف طرح نظامی و امنیتی این جبهه دودستگی در نیروهای ارتش برای ایجاد جنگ داخلی و تضعیف کردن نهادهای دولتی و سرنگون کردن دولت فدرال است. ما مانع یک تهدید علیه موجودیت اتیوپی و همچنین یک بحران بزرگ انسانی شدیم.

وی گفت: نیروهای اتیوپی با پشتیبانی جنگنده‌ها، پهپادها و نیروهای ویژه اکنون در مناطق مجاور میکیلی تجمع کرده‌اند. ما اکنون برای انجام حمله آخر در این جنگ آماده می‌شویم.

یادیتا تأکید کرد: این‌ها مرتکب جنایت‌های جنگی خطرناکی در جنوب غرب تیگرای و اماکن دیگر شده‌اند. حمله به میکیلی را ظرف چند روز تکمیل خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =