کد خبر : 241760
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۳۵
-

فرهادی‌زاد: طرح ساختار قامتی بانوان یکی از طرح‌های موفق ورزشی بود

فرهادی‌زاد: طرح ساختار قامتی بانوان یکی از طرح‌های موفق ورزشی بود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از  وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی‌زاد، در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال ۹۹ در حوزه ورزش بانوان اظهار کرد: اهم فعالیت‌های که ورزش زنان طی یک سال و شش ماه گذشته داشته فعالیت‌های ورزش همگانی در قالب هشت طرح ملی بوده است. این طرح‌های ملی به پیشنهاد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از  وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی‌زاد، در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال ۹۹ در حوزه ورزش بانوان اظهار کرد: اهم فعالیت‌های که ورزش زنان طی یک سال و شش ماه گذشته داشته فعالیت‌های ورزش همگانی در قالب هشت طرح ملی بوده است. این طرح‌های ملی به پیشنهاد معاونت ریاست جمهوری توسط هیات دولت مصوب شد. این هشت طرح هدفی را دنبال می‌کنند که سلامت و تندرسی بانوان کشور محقق شود.

او ادامه داد: برای بحث اواقات فراغت زنان خانه‌دار و بانوانی که مشغول به فعالیت هستند برنامه‌های ورزشی تدارک دیده شده است. برنامه پارک گام را عملی کردیم که برنامه‌ای برای پیاده‌روی زنان بود و براساس گام‌های که آنها برمی‌داشتند ارزیابی لازم صورت می‌گرفت و بحث سلامتی این بانوان بررسی می‌شد.

معاون توسعه ورزش بانوان گفت: مسابقات متعددی را در اکثر استان‌ها با عناوین مختلف برگزار کردیم. برخی از فعالیت‌ها نیز در قالب جشنواره‌ها و همایش‌ها بود که بیشتر جنبه فرهنگ‌سازی داشت و بیشتر بانوان را ترغیب می‌کرد که در برنامه‌های ورزشی بمانند و در نهایت یک رشته ورزشی را برای فعالیت مستمر خود انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای را نیز در حوزه ورزش روستایی اجرایی کردیم که یکی از موفق‌ترین طرح‌های ما برای زنان روستایی بود. این طرح درخصوص ساختار قامتی زنان روستایی و عشایری بود که با هماهنگی‌های صورت گرفته آموزش‌های لازم به افراد در خصوص بحث تندرستی و ساختار قامتی زنان روستایی و عشایری داده شد.
به خاطر عادت‌های شغلی برخی ناهنجاری‌ها در اندام بانوان روستایی و عشایری ایجاد می‌شود که سعی کردیم با این آموزش‌ها آنها را از این ناهنجاری‌ها مطلع کنیم. با شناسایی ناهنجاری‌ها تمرینات لازم برای اصلاح آنها داده شد. از نیمه سال ۹۷ تا پایان سال ۹۸ چیزی نزدیک به پانصد هزار زن روستایی شناسایی شدند و طرح روی آنها انجام شد. طرح ساختار قامتی در سال سه بار انجام می‌شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: براساس این هشت طرح ملی فعالیت‌های ورزشی زنان در استان‌های مختلف دنبال می‌شد و هر ماه یکبار گزارش فعالیت ورزشی زنان را از استان‌ها داشتیم. باعنایت به اینکه ما از محل اعتبارات ۲۷صدم درصد ارزش افزوده هزینه‌ها را انجام می‌دادیم.

او گفت: به همین خاطر تعداد نفرات حاضر در این جشنواره‌ها در دو سه سال گذشته بالا و پایین می‌شد. همچنین ما اصلاح طرح ساختار قامتی بانوان را در دست داشتیم و این طرح را در افراد ۱۴ تا ۴۵ سال انجام دادیم چراکه اصلاح ساختار قامتی در سنین پایین‌تر بیشتر جواب می‌دهد.

فرهادی‌زاد ادامه داد: از سوی دیگر با هماهنگی که با معاونت بانوان ریاست جمهوری صورت گرفت تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که ما بتوانیم با جذب اعتبارات از سوی نهاد ریاست جمهوری نیروی انسانی لازم را برای انجام هرچه بهتر این طرح جذب کنیم.

فرهادی زاد تصریح کرد: برنامه دیگری را که زیاد به آن توجه کردیم بحث آموزش مربیان و دیگر دست‌اندرکاران ورزش کشور بود که از سال گذشته ما دوره‌های زیادی را که شامل ۶۰ کلاس آموزشی بود برگزار و از طریق آکادمی ملی المپیک گواهینامه‌هایی به آنها اعطا کردیم. در این دوره‌های آموزش مبانی زیستی و روانی را برای مربیان تشریح کردیم.

معاون وزبر ورزش و جوانان یاداور شد : اینکه یک مربی با دانش تربیت بدنی و علوم ورزشی در حوزه خودش با علوم دیگر را نیز فرابگیرد. از طریق این کلاس‌ها توانستیم مبانی اصولی برای ترویج عفاف و حجاب را در بین بانوان فراگیر کنیم. آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و چگونگی استفاده درست و بهینه از این فضا را برای مربیان تشریح کردیم.

او خاطر نشان کرد: یکسری از نکات لازم بود برای معاونین ورزشی و نایب رییسان ورزش بانوان کشور گفته شود که بتوانیم از طریق توانمندسازی زمینه لازم را برای حضور دختران جوان در عرصه‌های ورزشی بیشتر و فضای امن را فراهم کنیم.

فرهادی‌زاد گفت: ما باید بتوانیم بحث جانشین پروری را در بخش‌های مختلفی که بانوان کار می‌کنند تقویت کنیم. با هماهنگی فدراسیون‌های ورزشی شاخص‌های مورد نیاز ورزشکاران پیشکسوت که از دنیای قهرمانی خداحافظی کردند و می‌خواهند وارد عرصه مربیگری شوند فراهم کنیم و آموزش های لازم را ببینند.

او گفت: تعداد کثیری که از سوی فدراسیون‌ها معرفی شدند در آزمون ما شرکت کردند و با هماهنگی اکادمی ملی المپیک دو دوره آموزشی برای آنها گذاشته می‌شود. یک کلاس مدیریت ورزش زنان نیز به سفارس IOC برای بانوان تدارک خواهیم دید. قصد ما این است که فضای تعادل‌سازی را برای زنان ورزشکار مهیا کنیم. با فروکش کردن بیماری کرونا در آینده کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار می‌کنیم.

معاون توسعه ورزش بانوان اظهار کرد: همچنین برای زنان روستا یک المپیاد زنان روستایی را برگزار می‌کنیم که پنج رشته ورزشی را در این المپیاد به مسابقه می‌گذاریم و دختران روستایی از این المپیاد به مراحل بالاتر خواهند رسید.

وی افزود: ما به غیر از این برنامه‌هایی که برای استان‌های مختلف داشتیم و داریم به صورت مستقیم پیگیری‌های لازم درخصوص موارد متعدد را با نواب رییس ورزش استان‌ها داشتیم. قبل از کرونا به صورت ماهانه و حضوری این جلسات برگزار می شد ولی حالا با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر و وبینار این جلسات برگزار می‌شود.

فرهادی زاد با اشاره به ارتقا جایگاه زنان در چارت اداری گفت: خداروشکر رییس گروه بانوان ادارات کل در سال ۹۹ ارتقا پیدا کردند و به معاونت بانوان ادارات کل تبدیل شدند و حیطه کاری و اختیارات آنها بیشتر شده است. بحث مدیریت ورزش زنان و ایجاد زمینه برای گسترش حضور بانوان در پست‌های مدیریتی به شکل جدی دنبال می‌شود و وزارت ورزش و جوانان در سال‌های اخیر روی این موضوع به شکل گسترده‌ای کار کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ زن به عنوان رییس هیات در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و اینکه در ۷۵۵ شهرستان ما رییس هیات ما زن است. تلاش ما این است که زنان توانمند در پست‌های مهم ورزشی از جمله ریاست فدراسیون بتوانند خدمت کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: از آنجایی که در ورزش قهرمانی فدراسیون‌ها هدایت‌گر برنامه‌ها هستند در خصوص تصمیم‌گیری برای نوع تمرین ورزشکاران در ایام شیوع کرونا نسبت به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در ورزش اقدام می‌کنند.
فرهادی زاد در پایان گفت: ۶ بانوی المپین ما در زمانی که کرونا به اوج خودش می‌رسد تمرینات را در منزل دنبال می‌کنند. در دیگر موارد نیز با رعایت کامل پروتکل‌ها بانوان ورزشکار ما تمرینات خود را انجام می‌دهند. مسابقات نیز با مجوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود و سعی می‌کنیم روحیه و نشاط ورزشکاران در حد بالا نگه داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =