کد خبر : 241485
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
-

گفتمان فاطمی به فکر و اندیشه جهت می‌دهد

گفتمان فاطمی به فکر و اندیشه جهت می‌دهد

به گزارش قائم آنلاین، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این مراسم گفت: سیره فاطمی به عنوان یک مکتب تمام و کمال یافته برای تعلی زنان و البته تمام بشریت، جهت بخش و آگاهی دهنده است. مکتب فاطمی به جهت ویژگی منحصر به فردش تفکر ساز است

به گزارش قائم آنلاین، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این مراسم گفت: سیره فاطمی به عنوان یک مکتب تمام و کمال یافته برای تعلی زنان و البته تمام بشریت، جهت بخش و آگاهی دهنده است. مکتب فاطمی به جهت ویژگی منحصر به فردش تفکر ساز است و همواره به دنبال آگاهی بخشی است.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه مکتب فاطمی برای همه ابعاد وجودی فردی، خانوادگی و اجتماعی زن مسلمان، برنامه مشخص و خلاقانه دارد، تصریح کرد: برنامه این مکتب مبتنی بر رافت، حلم، آگاهی و البته در میدان بودن است.
مجتهدزاده با اشاره به اینکه در این گفتمان به خصوص برای جامعه بانوان سراسر جهان چند ویژگی و درس آموزی نهفته است، خاطرنشان کرد: گفتمان فاطمی به فکر و اندیشه جهت می‌دهد و از سیر در تفکرات جعلی پیشگیری می‌کند. این گفتمان بسیط و بی‌انتها، قدرت ایجاد چنین جریانی را در حیات اجتماعی دارد که می‌تواند عالی ترین شئون حیات بشری را شکل دهد.
این تفکر برای همه حوزه‌های شأن وجودی زنان برنامه دارد . هم هویت را لحاظ می‌کند هم خانواده و هم اجتماع را.

مجتهدزاده اظهار کرد: امروز این گفتمان و تفکر در غربت نشناختن ماست. این گفتمان و برنامه عمل الحاقی به آن، زنده، پویا و آماده تعالی بخشی به همه عصرها و زمان هاست. امروز جامعه جهانی تشنه معنویت باید با غور علمی و تفکر در گفتمان و اندیشه خود را از بند استکبار و تفرعن برهاند و البته وظیفه جامعه مسلمان و به خصوص زن مسلمان ایرانی در این باره بسیار سنگین تر است.
او ادامه داد: این حرکت نوپا که در قالب اولین کنگره سیره فاطمی شکل گرفته است ان شاءالله یک گام رو به جلو و حیات بخش در شناخت و شناساندن سیره فاطمی به همه حقیقت طلبان باشد و زمزمه جاری این بانوی بزرگ جهان اسلام را همچون دریایی مطهر و با عظمت به دل و قلب همه ما ها بیاویزد و ان شاءالله با همت و مساعت پژوهشگران، هنرمندان و همه محققین و علاقه‌مندان این عرصه بتوانیم یک نقشه راه مطمئن و ثمربخش را در مسیر شناخت و ترویج سیره فاطمی به دست آوریم.

بالغ بر ۲۰۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد ۱۴۶ مقاله پذیرفته شدند و در نهایت ۸ مقاله برتر انتخاب و از صاحبان آنها تقدیر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 13 =