کد خبر : 241271
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
-

تأکید رایزن فرهنگی کشورمان بر بازخوانی سیره نبوی در شبکه ماهواره‎ای لبنان

تأکید رایزن فرهنگی کشورمان بر بازخوانی سیره نبوی در شبکه ماهواره‎ای لبنان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دنبال برگزاری وبینار اخیر «پیامبر رحمت(ص)، محور وحدت» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، شبکه ماهواره‌ای الایمان و رادیو «البشائر» لبنان، گفت‌وگوی زنده‎ای را با عنوان «جلوه‌های رحمت نبوی و ابعاد جهانی آن» با عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دنبال برگزاری وبینار اخیر «پیامبر رحمت(ص)، محور وحدت» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، شبکه ماهواره‌ای الایمان و رادیو «البشائر» لبنان، گفت‌وگوی زنده‎ای را با عنوان «جلوه‌های رحمت نبوی و ابعاد جهانی آن» با عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان در بیروت انجام دادند.

خامه‌یار در این گفت‌وگو اظهار کرد: با برگزاری نشست‌های مجازی در چنین شرایطی که دشمنان و نادانان در پی فتنه‌انگیزی میان پیروان ادیان الهی و اهانت به مقدسات ما هستند، لازم است که خود را با شرایط کنونی کرونایی سازگار و در فضای مجازی به بازشناسی شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) بپردازیم.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه افزود: خداوند در قرآن کریم رحمت را بر خود واجب گردانده و پیامبر گرامی اسلام تجلی این رحمت الهی بوده و هدف اصلی از بعثت ایشان نیز اتمام و گستراندن این رحمت به تمام جهانیان است، «وما ارسلناک الاّ رحمة للعالمین» بیانگر تأکید بر جاری بودن این رحمت بر جهانیان است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر خداوند فرموده است تا زمانی که تو ای پیامبر در میان آنها هستی، آنها را مورد عذاب قرار نخواهم داد. لذا تا زمانی که تا در مسیر آن حضرت حرکت کنیم، از این نعمت الهی برخوردار هستیم و خواهیم توانست این الگو و مظهر رحمت الهی را به همگان معرفی کنیم و مانع قرائت وارونه از شخصیت عظیم‌الشأن ایشان شویم.

خامه‌یار با اشاره به گسترش وجه نرم قدرت در جهان گفت: به گفته ژوزف نای(پژوهشگر آمریکایی) امروزه قدرت سخت برای ادامه سلطه، هیمنه و تأثیرگذاری سلطه‌گران بر ملت‌ها جایگاهش را در جهان به قدرت نرم داده است تا بدین وسیله زورگویان، هیمنه خود را تداوم بخشند و این خود یک تاکتیک به شمار می‌رود و هرگز نگاهی از روی رحمت و رأفت به انسان‌ها نیست.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان گفت: لازم است که قرائتی دیگر و نگاهی نوین به ابعاد شخصیت پیامبر(ص) و دین اسلام داشته باشیم تا واقعیت و حقیقت اسلام اصیل و ناب و شخصیت پیامبر مکرم اسلام را درست بشناسیم و تفاوت رفتار انسانی اسلامی را با رفتار مدعیان اسلام دروغینی که به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند و انسان‎های آزاده و بی‌گناه را با الله اکبر سردادن، ذبح و آتش می‌زنند و چهره زشت و خشنی از اسلام رحمانی عرضه می‌کنند، درک کنیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − چهار =