کد خبر : 241261
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
-

امارات طرف‌های درگیر در اتیوپی را به بازگشت به گفتگو ترغیب کرد

امارات طرف‌های درگیر در اتیوپی را به بازگشت به گفتگو ترغیب کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و همکاری بین المللی امارات با ابراز همبستگی کشورش با مردم اتیوپی، بر ارتباط گسترده میان مسائل امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه با منطقه شاخ آفریقا تاکید کرد. وی گفت که منطقه شاهد فرصت‌های جدیدی است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و همکاری بین المللی امارات با ابراز همبستگی کشورش با مردم اتیوپی، بر ارتباط گسترده میان مسائل امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه با منطقه شاخ آفریقا تاکید کرد.

وی گفت که منطقه شاهد فرصت‌های جدیدی است که باید به کار گرفته شوند که از جمله آنها، روند صلح در سودان و سودان جنوبی است.

آل نهیان تاکید کرد که باید تشریک مساعی بین المللی و منطقه‌ای برای تضمین ثبات این منطقه و نقش محوری اتیوپی در این چشم انداز و همکاری با اتحادیه آفریقا و دیگر نهادهای ذی ربط در این راستا صورت بگیرد.

وی افزود که امارات چندین تماس با شرکاء در آفریقا و منطقه و جامعه بین الملل برای پایان دادن به این درگیری‌ها از طریق راه‌های مسالمت آمیز و جلوگیری از تشدید تنش در سایه اوضاع بسیار حساس داشته است.

این وزیر اماراتی عنوان داشت که اتیوپی کلید امنیت و ثبات در شاخ آفریقا و منطقه است و باید نهادهای دولت اتیوپی و وحدت نظام فدرالی حفظ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 15 =