کد خبر : 241248
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
-

آدمیرال آمریکایی به تایوان سفر کرد

آدمیرال آمریکایی به تایوان سفر کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع مطلع اعلام کردند، آدمیرال “مایکل استودمن” از نیروی دریایی آمریکا به تایوان سفر کرده است. بر اساس گزارش وبسایت خبری نیروی دریایی آمریکا، استودمن ناظر اطلاعات ارتش آمریکا در منطقه آسیا-پاسیفیک است که به تایوان سفر کرده است. پنتاگون از ذکر جزئیات در این باره

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع مطلع اعلام کردند، آدمیرال “مایکل استودمن” از نیروی دریایی آمریکا به تایوان سفر کرده است.

بر اساس گزارش وبسایت خبری نیروی دریایی آمریکا، استودمن ناظر اطلاعات ارتش آمریکا در منطقه آسیا-پاسیفیک است که به تایوان سفر کرده است.

پنتاگون از ذکر جزئیات در این باره امتناع کرد و وزارت دفاع تایوان نیز جزئیاتی از این سفر منتشر نکرده است. اما وزارت خارجه تایوان این سفر را تایید کرده است.

چین که مدعی است تایوان یکی از استان‌های این کشور است، در جریان سفر اوت سال جاری میلادی الکس ازار، وزیر بهداشت آمریکا به تایوان و کیت کراچ، معاون وزیر خارجه آمریکا در سپتامبر خشم خود را ابراز و جنگنده‌هایش را هر دو بار به محدوده هوایی تایوان اعزام کرد.

دولت واشنگتن حمایت خود از تایوان را دو چندان کرده که شامل فروش سلاح می‌شود؛ اقدامی که هشداری برای پکن به حساب می‌آید.

هنوز مشخص نشده که آیا سفر استودمن باعث افزایش تنش با چین می‌شود یا خیر. وی یکی از مقام‌های ارشد نظامی آمریکاست که در سال‌های اخیر به تایوان رفته است.

راندال شریور،‌ دستیار سابق وزیر دفاع آمریکا در امور آسیا نیز گفته که پنتاگون در دولت ترامپ بی سر و صدا افسران با رتبه‌های پایین نظامی را به صورت روتین به تایوان فرستاده است. آمریکا و تایوان تبادلات نزدیک اطلاعاتی درباره تهدید از سوی ارتش چین دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 4 =