کد خبر : 240892
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
-

“اینتلیجنس آنلاین”: حمد و پسرانش قدرت را در بحرین به دست می‌گیرند

“اینتلیجنس آنلاین”: حمد و پسرانش قدرت را در بحرین به دست می‌گیرند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از العهد، این سایت گزارش داد، درگذشت خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین در تاریخ ۱۱ نوامبر جاری که نزدیک به نیم قرن قدرت را در دست داشت، مسیر را برای پسر برادرش حمد بن عیسی آل خلیفه فراهم کرد تا حلقه نزدیک به خود را دوباره

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از العهد، این سایت گزارش داد، درگذشت خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین در تاریخ ۱۱ نوامبر جاری که نزدیک به نیم قرن قدرت را در دست داشت، مسیر را برای پسر برادرش حمد بن عیسی آل خلیفه فراهم کرد تا حلقه نزدیک به خود را دوباره تشکیل داده و قدرت را به کنترل خود درآورد.

این سایت در ادامه اعلام کرد، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در تاریخ ۱۱ نوامبر جاری با صدور حکمی، سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه، ولیعهد خود را به نخست وزیری منصوب کرد تا جایگاه قدرتمند او به عنوان فرمانده نیروهای مسلح و رئیس دستگاه اطلاعات را تقویت کند.

این حکم تنها چند ساعت پس از انتشار خبر درگذشت نخست وزیر ۸۵ ساله بحرین که برای درمان در بیمارستانی در آمریکا به سر می‌برد، صادر شد.

طبق گزارش اینتلیجنس آنلاین، نخست وزیر فقید بحرین که به سرکوب جنبش مسالمت‌آمیز شیعیان در سال ۲۰۱۱ مشهور است، برای دهه‌ها کنترل حوزه امنیتی بحرین را در دست داشت. حمد نیز در سال‌های اخیر پست‌های حاکمیتی را میان سه فرزند خود تقسیم کرد.

براساس گزارش این سایت، پادشاه بحرین سال گذشته میلادی فرزندش ناصر آل خلیفه را به ریاست شورای امنیت ملی و خالد آل خلیفه را به ریاست گارد ملی این کشور منصوب کرد، این انتصاب‌ها قدرت و نفوذ فرزندان حمد را تقویت کرده و خانواده و فرزندان نخست وزیر سابق را به حاشیه راند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 1 =