کد خبر : 240433
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
-

تقسیم‌بندی شهرهای مازندران به دو گروه قرمز و نارنجی+ جزییات اعمال محدودیت‌ها

تقسیم‌بندی شهرهای مازندران به دو گروه قرمز و نارنجی+ جزییات اعمال محدودیت‌ها

به گزارش قائم آنلاین، حسین حسن‌نژاد در گفت‌وگو ، در تشریح آخرین جزئیات اعمال محدودیت‌های جدید از روز شنبه اول آذرماه در مازندران، با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها طی روز جاری تعیین تکلیف شد؛ گفت: محدودیت‌های جدید براساس سطح هشدار قرمز، نارنجی و زرد خواهد بود. وی افزود: در استان مازندران با توجه به شرایطی

به گزارش قائم آنلاین، حسین حسن‌نژاد در گفت‌وگو ، در تشریح آخرین جزئیات اعمال محدودیت‌های جدید از روز شنبه اول آذرماه در مازندران، با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها طی روز جاری تعیین تکلیف شد؛ گفت: محدودیت‌های جدید براساس سطح هشدار قرمز، نارنجی و زرد خواهد بود.

وی افزود: در استان مازندران با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم به دو دسته شهرهای قرمز و نارنجی تقسیم‌بندی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: شهرهای قرمز مازندران شامل شهرستان‌های ساری، آمل و بهشهر است.

این مسئول با اشاره به محدودیت‌های شهرهای قرمز، ادامه داد: در شهرهای قرمز بر اساس دستورالعمل، کل فعالیت‌های صنوف سطوح ۲، ۳ و ۴ و همچنین تردد خودورها از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح ممنوع است.

حسن‌نژاد بیان کرد: فعالیت دستگاه‌های اجرایی منهای سازمان‌های حساس و خدمات‌رسان در شهرهای قرمز با یک سوم ظرفیت فعالیت کار می‌کنند؛ همچنین مجموعه مدارس و دانشگاه‌ها به طور کل تعطیل است.

وی عنوان کرد: خروج خودورهای با پلاک شهرستان‌های قرمز از شهر قرمز به سایر شهرها و همچنین ورود سایر پلاک‌ها به شهرهای قرمز ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، اعلام کرد: از مجموع ۲۲ شهرستان مازندران که ۳ شهر قرمز اعلام شده‌اند، مابقی در گروه شهرهای نارنجی قرار گرفتند.

این مسئول افزود: در این شهرها نیز تمامی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است.

حسن‌نژاد متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان‌ها منهای سازمان‌های حساس و خدمات‌رسان، با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

وی با اعلام اینکه خودورها در شهرهای نارنجی ممنوعیت تردد در شب را ندارند؛ اظهار کرد: تردد سایر شهرها به داخل شهر و همچنین خروج خودروهای شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، تصریح کرد: فعالیت صنوف این شهرستان‌ها برای سطوح ۳ و ۴ غیرمجاز است.

این مسئول تاکید کرد: فعالیت صنوف سطح یک شامل داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، تعمیرگاه‌ها، داروخانه‌ها که خدمات عمومی و تامین کالاهای اساسی را بر عهده دارند؛ مجاز است.

حسن‌نژاد اضافه کرد: این محدودیت‌ها شامل مجموعه شهر ساری می‌شود و میاندرود شامل محدودیت‌های شهرهای قرمز نمی‌شود.

وی در خصوص محدودیت‌های بخش صنعت، پاسخ داد: مجموعه واحدهای تولیدی و صنعتی در تمامی شهرستان‌های استان، مجاز به فعالیت هستند.

گفتنی است در این طرح، با دسته‌بندی مناطق به سه سطح زرد، نارنجی و قرمز، اختیارات استان‌ها برای تصمیم‌گیری درباره کنترل کرونا افزایش یافته و در مناطق قرمز، ورود و خروج کنترل می‌شود و افراد متخلف تا یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

بنا بر آنچه از سوی مسئولان امر عنوان شده است پس از دو هفته وزارت بهداشت گزارش خود را ارائه می‌کند و اگر شهری در حالت قرمز باقی بماند این طرح تمدید و اگر به نارنجی و زرد منتقل شود فشار کمتر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =