کد خبر : 240439
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
-

امارات و یونان روی ایجاد شراکت استراتژیک توافق کردند

امارات و یونان روی ایجاد شراکت استراتژیک توافق کردند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت ارم نیوز، دو کشور اعلامیه مشترک درخصوص ایجاد شراکت استراتژیک و یادداشت تفاهم در زمینه سیاست‌های خارجی و دفاعی را در جریان سفر کریاکوس، متیسوتاکیس،‌ نخست‌وزیر یونان و نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان به امارات امضا کردند. مقامات یونان مورد استقبال محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی قرار

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت ارم نیوز، دو کشور اعلامیه مشترک درخصوص ایجاد شراکت استراتژیک و یادداشت تفاهم در زمینه سیاست‌های خارجی و دفاعی را در جریان سفر کریاکوس، متیسوتاکیس،‌ نخست‌وزیر یونان و نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان به امارات امضا کردند.

مقامات یونان مورد استقبال محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی قرار گرفتند.

شراکت استراتژیک دو کشور شامل زمینه‌های مختلف از جمله سیاست، دفاع، تجارت، سرمایه‌گذاری، گردشگری، انرژی، خدمات الکترونیکی، غذا، کشاورزی و خدمات دولتی می‌شود.

در متن توافقنامه امضا شده بر تقویت مذاکرات سیاسی، رایزنی‌های استراتژیک و افزایش توافق بین ابوظبی و آتن در خصوص مسائل منطقه و جهان تاکید شد.

همچنین دو طرف بر آمادگی خود برای توسعه همکاری دفاعی و کشف توانمندی‌های جدید در این زمینه با هدف مقابله سازنده با چالش‌های مشترکی تاکید کردند که صلح، امنیت و ثبات در دو سطح منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + شش =