کد خبر : 240098
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
-

نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت با احداث سایت موزه چالدران

نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت با احداث سایت موزه چالدران

به گزارش قائم آنلاین، احمدرضا کارگر در دومین جلسه بررسی طرح سایت موزه‌ چالدران، بیان کرد: این طرح باید به گونه ای اجرا شود که حس غرور، رشادت و جانفشانی سربازان ایرانی به بازدیدکنندگان انتقال یابد. در طراحی این سایت‌موزه بهتر است که از موزه‌های جنگ سایر کشورها الگوبرداری شده و براین اساس یک ائلمان

به گزارش قائم آنلاین، احمدرضا کارگر در دومین جلسه بررسی طرح سایت موزه‌ چالدران، بیان کرد: این طرح باید به گونه ای اجرا شود که حس غرور، رشادت و جانفشانی سربازان ایرانی به بازدیدکنندگان انتقال یابد. در طراحی این سایت‌موزه بهتر است که از موزه‌های جنگ سایر کشورها الگوبرداری شده و براین اساس یک ائلمان برای نشان دادن تعداد شهدای جنگ چالدران براساس باورهای اسلامی و در نهایت خلاقیت انتخاب شود.

مدیرکل امور موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: طراحی موزه باید به گونه‌ای باشد که در آن هر بازدیدکننده با مشاهده آن متوجه عظمت و بزرگی این جنگ شود. در طراحی سایت‌موزه چالدران باید به این موضوع توجه شود که لزومی برای پرداختن به سابقه و نتایج این جنگ نیست بلکه به نمایش گذاشتن لحظه‌ای از وقوع جنگ است که حالتی شبیه به موزه یادمانی و نمایشی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + ده =