کد خبر : 240024
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
-

راهکار دو دولتی اردوغان برای قبرس

راهکار دو دولتی اردوغان برای قبرس

به گزارش قائم آنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سفر به جزیره قبرس شمالی در یک سخنرانی درباره تحولات منطقه مدیترانه صحبت کرد. براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اردوغان گفته، وقتی که بحث از اکتشافات در دریای مدیترانه می‌شود آنکارا نمی‌تواند «بازیهای دیپلماتیک» را تحمل کند. رئیس جمهور ترکیه در این سخنرانی درباره دیدگاه

به گزارش قائم آنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سفر به جزیره قبرس شمالی در یک سخنرانی درباره تحولات منطقه مدیترانه صحبت کرد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اردوغان گفته، وقتی که بحث از اکتشافات در دریای مدیترانه می‌شود آنکارا نمی‌تواند «بازیهای دیپلماتیک» را تحمل کند.

رئیس جمهور ترکیه در این سخنرانی درباره دیدگاه کشورش درباره آینده منطقه فزود: در قبرس دو دولت و دو ملت وجود دارند. مذاکرات برای حل و فصل مساله باید بر مبنای راهکار دو دولت جداگانه باشد.

سفر اردوغان به قبرس شمالی که تنها از سوی دولت آنکارا به رسمیت شناخته شده است چند هفته پس از آن انجام می‌شود که یک سیاستمدار نزدیک به ترکیه در انتخابات برگزار شده در این جزیره به پیروزی رسید.

ترکیه و یونان از مدتها پیش بر سر مالکیت بر منطقه اقتصادی واقع در شرق مدیترانه دچار اختلافات اساسی هستند. این اختلافات طی دوماه گذشته در مقطی تا مرز تنش نظامی نیز پیشرفته است.

اتحادیه اروپا به ترکیه درباره هرگونه ادامه عملیات حفاری و اکتشاف در شرق مدیترانه هشدار داده و آنکارا را به اعمال تحریم تهدید کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 16 =