کد خبر : 239815
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
-

یک کارشناس مسایل بین‌الملل: در زمان تحریم، همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی هستند

یک کارشناس مسایل بین‌الملل: در زمان تحریم، همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی هستند

به گزارش قائم آنلاین، محسن روحی صفت درگفت‌وگو ، در ارزیابی خود از سفر وزیر خارجه کشورمان به پاکستان اظهار کرد: پاکستان به عنوان کشور همسایه ما از نظر سیاست خارجی با اهمیت است و اولویت سیاست خارجی نیز همسایگان هستند به ویژه در زمان تحریم ها اهمیت آن بیش از گذشته است. این کارشناس

به گزارش قائم آنلاین، محسن روحی صفت درگفت‌وگو ، در ارزیابی خود از سفر وزیر خارجه کشورمان به پاکستان اظهار کرد: پاکستان به عنوان کشور همسایه ما از نظر سیاست خارجی با اهمیت است و اولویت سیاست خارجی نیز همسایگان هستند به ویژه در زمان تحریم ها اهمیت آن بیش از گذشته است.
این کارشناس مسایل بین‌الملل تصریح کرد: مسائلی مانند تحولات منطقه، بین الملل، خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین افغانستان از دیگر موضوعات مهمی است که لازم بود با مقامات پاکستانی درباره آنها گفت‌وگو شده و دیدگاه‌ها روشن و اختلاف نظرها برای طرفین تبیین شود تا به فهم مشترکی از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دست یابند.
این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد : مساله اقتصادی بین ایران و پاکستان از دیگر موضوعات مورد بحث در جریان این سفر بود و درباره صادرات، واردات و همچنین بازارهای مرزی و گشایش بازار مرزی توافق هایی صورت گرفت.
روحی صفت در ادامه افزود: مساله افغانستان نیز در جریان این سفر مورد بررسی قرار گرفت به ویژه موضوع توافق صورت گرفته برای خروج نیروها و تاثیرات آن بر منطقه، با توجه به این که در صحنه بین الملل جابجایی قدرت در آمریکا در حال اتفاق است و باید دید چه تاثیراتی بر این توافق دارد.
معاون پیشین دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه ادامه داد: از آنجایی که پاکستان روابط نزدیکی با جمهوری آذربایجان و ایران دارد موضوع قره باغ هم مورد گفت و گو قرار گرفت تا مواضع شفاف تبیین شود.
وی با اشاره به اینکه مساله تهاتر نیز در سفر وزیر خارجه به پاکستان بررسی شد، گفت: با توجه به تحریم های آمریکا و عدم امکان انتقال ارز، گفت و گوهایی انجام شد تا از طریق تهاتر بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
این دیپلمات پیشین کشورمان در پایان اظهار کرد: درباره کووید ۱۹ هم صحبت شد تا با توجه به ارتباطاتی که مردم دو کشور دارند آسیب های ناشی از آن کمترین تاثیر را داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − شش =