کد خبر : 239839
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
-

عدم توقف نمادهای بورسی با ریزش ۲۰ درصدی غیرقانونی است

عدم توقف نمادهای بورسی با ریزش ۲۰ درصدی غیرقانونی است

به گزارش قائم آنلاین، سید جمال‌الدین موسوی در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین وضعیت این روزهای بازار بورس گفت: وضعیت فعلی بازار بورس بیشتر متاثر از جو روانی حاکم بر جامعه است. وی افزود: به هیچ عنوان، هیچ چیزی قابل تحلیل و ارزیابی نیست؛ چون بر اساس هر منحنی که در بازار بورس در نظر

به گزارش قائم آنلاین، سید جمال‌الدین موسوی در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین وضعیت این روزهای بازار بورس گفت: وضعیت فعلی بازار بورس بیشتر متاثر از جو روانی حاکم بر جامعه است.

وی افزود: به هیچ عنوان، هیچ چیزی قابل تحلیل و ارزیابی نیست؛ چون بر اساس هر منحنی که در بازار بورس در نظر بگیریم، فعلا قابلیت پیش‌بینی و قابلیت تحلیل ابدا وجود ندارد.

کارشناس ارشد بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بورسی که شاخصش دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود، امروز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسیده است؛ یعنی عمده کسانی که سهامدار نبودند و عمده کسانی که حق‌العمل‌کار بودند، واسطه بودند، دلال بودند، از بازار سرمایه خارج شدند.

موسوی ادامه داد: باید اعتماد را به بورس برگردانند، راه حل این است که باید برای مردم اعتماد سازی کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون بورس اوراق بهادار کشور، هر سهمی اگر نوسان قیمتی بیش از ۲۰ درصد داشته باشد باید آن سهم بسته شود، تصریح کرد: اما در حال حاضر شاهد هستیم که سهم، ۷۲ درصد منفی خورده است اما یک روز بسته نشده است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه، عنوان تاکید کرد: این انتقاد  کاملا هم به دولت، هم به وزیر و هم به سازمان بورس وارد است که چرا این امر در بورس کشور محقق و اجرایی نشده است.

موسوی با بیان اینکه روند فعلی یک روند غیرقانونی است و باید مسئولان نسبت به این روند، پاسخگو باشند؛ متذکر شد: این نکته، اصلی است که در بازار بورس باید رعایت شود اما آن‌گونه که باید و شاید، نه اجرا می‌شود و نه کسی هست که پاسخگو باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − 3 =