کد خبر : 239784
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
-

تعلل فدراسیون تیراندازی در برگزاری لیگ تفنگ و تپانچه

تعلل فدراسیون تیراندازی در برگزاری لیگ تفنگ و تپانچه

به گزارش قائم آنلاین، تاریخ برگزاری لیگ برتر تفنگ و تپانچه هنوز مشخص نشده است، این در حالی است که مسابقات لیگ برتر در بسیاری از رشته‌های پربرخورد همچون هندبال، والیبال، بسکتبال و کشتی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در جریان است. تیراندازی یک رشته انفرادی است و هیچ برخوردی  میان ورزشکاران وجود ندارد و مسابقاتش

به گزارش قائم آنلاین، تاریخ برگزاری لیگ برتر تفنگ و تپانچه هنوز مشخص نشده است، این در حالی است که مسابقات لیگ برتر در بسیاری از رشته‌های پربرخورد همچون هندبال، والیبال، بسکتبال و کشتی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در جریان است. تیراندازی یک رشته انفرادی است و هیچ برخوردی  میان ورزشکاران وجود ندارد و مسابقاتش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خیلی راحت می‌تواند انجام شود اما مشخص نیست که چرا فدراسیون تیراندازی هنوز نتوانسته برای شروع مسابقات لیگ تفنگ و تپانچه برنامه‌ریزی کند و مدام شیوع کرونا را علت برگزار نشدن لیگ عنوان می‌کند. البته فدراسیون تیراندازی در همین شرایط شیوع کرونا لیگ اهداف پروازی را بعد از ۸ سال راه اندازی کرد و مسابقات هفته اول لیگ نیز نیمه آبان در دو روز در تهران انجام شد.

با این وجود هنوز فدراسیون تیراندازی به طور دقیق نمی‌داند که لیگ برتر تفنگ و تپانچه از چه زمانی استارت خواهد خورد و تنها مهلت ثبت نام تیم‌ها رابه مدت ۱۰ روز تمدید کرده است. به این ترتیب تیم‌ها تا اوایل آذر زمان دارند تا آمادگی خود را برای حضور در لیگ اعلام کنند. رییس سازمان لیگ تیراندازی می‌گوید که هیچ تاریخ مشخصی برای شروع لیگ تفنگ و تپانچه مشخص نشده و باید ببینند وضعیت شیوع کرونا چه خواهد شد.

البته اوایل آبان او در خصوص  آغاز لیگ برتر تفنگ و تپانچه به ایسنا گفته بود که “ستاد مقابله با کرونا با برگزاری لیگ تیراندازی موافقت کرده‌ و باید تنها از سالن بازدید و نظرش را بدهد، مشکل خاصی وجود ندارد. اگر خدا بخواهد، مشکلی پیش نیاید و شیوع کرونا آرام تر شود مسابقات لیگ را از آذر آغاز کنیم.”

حال باید دید فدراسیون تیراندازی می‌تواند استارت مسابقات لیگ تفنگ و تپانچه را بزند یا این مسابقات هم همانند تمرینات تیم ملی تفنگ و تعیین سرمربی تفنگ بلاتکلیف می‌ماند.

سیدجعفر حسینی در خصوص آغاز لیگ برتر تفنگ و تپانچه به ایسنا گفت: هنوز زمان بندی و قرعه کشی لیگ برتر انجام نشده است. تنها چیزی که مشخص است مهلت ثبت نام  را ۱۰ روزی بیشتر کردیم. چون هنوز برخی تیم‌ها آمادگی ندارند و مدارک خود را جمع بندی نکرده‌اند. تیم‌ها درخواست کردند تا فرصت چند روزه‌ای به آن‌ها بدهیم تا بتوانند مدارک خود را بفرستند، ما هم تا اول آذر به آن‌ها فرصت داده‌ایم.

رییس سازمان لیگ تیراندازی در پاسخ به این سوال که آیا برای لیگ تفنگ و تپانچه برخلاف لیگ اهداف پروازی نیاز به انجام تست pcr وجود دارد گفت: مسابقات ما براساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در ورزش انجام می‌شود. اگر ستاد از ما انجام تست بخواهد ما هم انجام خواهیم داد. دستورالعمل را هم برای تیم‌ها فرستادیم و همه تیم‌ها شرایط شرکت در مسابقه را می دانند. از طرفی تمامی هزینه های موجود در مسابقات لیگ برتر از جمله انجام تست PCR با خود باشگاه‌ها است.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون همانند مسابقات اهداف پروازی خوابگاه به ورزشکاران اختصاص می دهد گفت: ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تیم‌ها نیازی نباشد شب را در تهران بمانند. مثلا صبح ۵شنبه تیم‌ها بیایند و مسابقه بدهند و بروند. جمعه هم تعدادی دیگر بیایند مسابقه بدهند و بروند. ممکن است مجبور شویم یک تیم را که از راه دور می‌آید در خوابگاه مستقر کنیم که آمادگی آن را داریم. اگر تیمی بنا به دلایلی بخواهد از خوابگاه استفاده کند ما می‌توانیم با رعایت نکات بهداشتی خوابگاه در اختیارش بگذاریم. اما سعی این است که حداقل نفرات از خوابگاه استفاده کنند.

رییس سازمان لیگ تیراندازی در خصوص زمان پیش بینی فدراسیون برای آغاز مسابقات گفت: همه در این مملکت زندگی می‌کنیم و شرایط شیوع کرونا و آمارها را می‌دانیم. تا پایان ثبت نام که دو هفته ای زمان هست، اگر شرایط بهتر شود می توانیم بهتر تصمیم بگیریم. فعلا هیچ تصمیمی برای آغاز لیگ برتر نمی توان گرفت که مسابقات از چه تاریخی برگزار شود. بایید منتظر باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 9 =