کد خبر : 239676
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
-

گذرگاه‌های مرزی میان لیبی و تونس مجددا باز شدند

گذرگاه‌های مرزی میان لیبی و تونس مجددا باز شدند

به گزارش قائم آنلاین، یک مسؤول در دولت تونس که نخواست نام وی ذکر شود، به خبرگزاری آناتولی گفت: گذرگاه‌های مرزی “راس جدیر” و “وزان” میان این کشور و لیبی که هشت ماه پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند، امروز شنبه مجددا باز شده‌اند. در همین راستا شبکه تلویزیون “لیبیا الأحرار” نیز

به گزارش قائم آنلاین، یک مسؤول در دولت تونس که نخواست نام وی ذکر شود، به خبرگزاری آناتولی گفت: گذرگاه‌های مرزی “راس جدیر” و “وزان” میان این کشور و لیبی که هشت ماه پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند، امروز شنبه مجددا باز شده‌اند.

در همین راستا شبکه تلویزیون “لیبیا الأحرار” نیز گزارش داد که گذرگاه‌های مرزی میان لیبی و تونس مجددا باز شده و عبور و مرور میان دو کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

این در حالی که وزارت حمل و نقل تونس بامداد امروز اعلام کرده که پروازهای منظم میان این کشور و لیبی که هشت ماه پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، از فردا یکشنبه مجددا برقرار خواهد شد.

گفتنی است تمامی گذرگاه‌های زمینی و هوایی میان تونس و لیبی در ۱۷ مارس گذشته در پی اقدامات برای جلوگیری شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند.

استقبال رئیس شورای عالی دولت لیبی از برگزاری انتخابات در سال آینده

رئیس شورای عالی دولت لیبی از برگزاری انتخابات در این کشور در تاریخ ۲۴ دسامبر سال ۲۰۲۱ استقبال کرد.

المشری در این پیام همچنین با بیان اینکه توصیه می‌کنند تا همه‌پرسی قانون اساسی نیز در تاریخ ۱۷ فوریه (انقلاب لیبی در سال ۲۰۱۱) برگزار شود، تاکید کرد: پس از این همه بحران‌ بالاخره می‌خواهیم لیبی را به ثبات برسانیم.

گفتنی است استفانی ویلیامز، رئیس ماموریت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی روز گذشته طی نشست خبری مجازی در ارتباط با مذاکرات نشست گفت‌وگوهای سیاسی لیبی که با حضور ۷۵ نفر از لیبی در تونس برگزار شد، اعلام کرد: طبق تصمیم‌ اعضای حاضر در نشست مذکور انتخابات سراسری در لیبی در تاریخ ۲۴ دسامبر سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =