کد خبر : 239594
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
-

همراهی ۹۰ درصدی اصناف در طرح محدودیت‌های کرونایی

همراهی ۹۰ درصدی اصناف در طرح محدودیت‌های کرونایی

به گزارش قائم آنلاین، حسین اصغرزاده در گفت‌وگو ، در خصوص میزان همراهی اصناف مازندران با طرح جدید محدودیت‌های ویژه کرونایی و تمکین ساعت فعالیت کسبی تا ساعت ۱۸، اظهار کرد: در روز نخست اجرای این طرح، برخی از کسبه مدعی بودند که به آن‌ها اطلاع رسانی نشده است و لذا میزان همراهی طبیعتا ۱۰۰

به گزارش قائم آنلاین، حسین اصغرزاده در گفت‌وگو ، در خصوص میزان همراهی اصناف مازندران با طرح جدید محدودیت‌های ویژه کرونایی و تمکین ساعت فعالیت کسبی تا ساعت ۱۸، اظهار کرد: در روز نخست اجرای این طرح، برخی از کسبه مدعی بودند که به آن‌ها اطلاع رسانی نشده است و لذا میزان همراهی طبیعتا ۱۰۰ درصدی نبوده است.

وی افزود: این در حالی بود که هم صداوسیما و هم اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی این اطلاع‌رسانی را انجام داده بودند و لذا در شب اول اجرای این طرح، هم اطلاع رسانی انجام می‌شد و هم به واحدها در خصوص تعطیلی پس از ساعت ۱۸ تذکر داده می‌شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: در روز دوم طی جلسه‌ای با اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌های صنفی و هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف در سازمان صمت، مجددا تذکرات و توصیه‌های لازم داده شد و از آن‌ها خواسته شد که تذکرات و اطلاع‌رسانی‌های لازم را جهت تمکین واحدهای صنفی تحت پوشش در تعطیلی واحدهای کسبی پس از ساعت ۱۸ را در دستور کار قرار دهند و واحدهای صنفی را ملزم به رعایت قوانین جدید کنند.

اصغرزاده ادامه داد: با توجه به تذکرات شب اول و جلسه با نمایندگان صنفی بازار در روز دوم، اوضاع همراهی صنوف در شب دوم بسیار بهتر از شب دوم اجرای این طرح شد و اطلاع‌رسانی‌ها موثر بود و خیلی از همراهی‌ها خود را به وضوح در سطح بازار نشان داد.

وی بیان کرد: در شب دوم بیش از ۷۰ درصد واحدهای صنفی همراهی کردند و خیلی از این واحدها به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود در ساعت ۱۸ کردند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت مازندران عنوان کرد: ما بقی واحدهای صنفی که در شب دوم اقدام به تعطیلی واحدهای خود نکرده بودند توسط بازرسان سازمان صمت، نمایندگان نیروی انتظامی و بهداشت، مجددا تذکر داده شد و در شب دوم مقاومتی برای عدم تعطیلی از سوی این واحدها دیده نشد و از آن‌جا که کسبه همراهی می‌کردند، لذا اقدام خاصی مبنی بر پلمب و جریمه صورت نگرفت.

اصغرزاده تصریح کرد: آنچه که ما از رصد بازار با پای کار بودن بازرسان دستگاه‌های نظارتی در سطح شهرستان‌های استان شاهد هستیم، همراهی اصناف در شب سوم بسیار بهبود پیدا کرده است و می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد اصناف مازندران با تمکین قانون اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود به صورت خودجوش کرده‌اند.

وی اعلام کرد: البته کسبه یک سری موضوعاتی را مطرح کرده‌اند که این موضوعات از سوی استانداری و سازمان صمت در حال پیگیری است تا از گلایه‌های اصناف در این ماجرا بکاهند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت مازندران متذکر شد: غالب واحدهای صنفی با حضور بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت در سطح شهرستان‌ها، تمکین می‌کنند و اگر بخواهند برخی واحدهای صنفی در این خصوص مرتکب تخلف شوند، قطعا قوانین بازدارنده‌ای وجود دارد که از سوی ستاد مقابله با کرونا نظیر اعمال جریمه، پلمب و تشکیل پرونده‌های تعزیری تعیین شده است و قابلیت اجرایی دارد.

اصغرزاده تاکید کرد: اگر واحدهای صنفی از تمکین اجرای قانون جدید فعالیت کسبی تمرد کنند و بازرسان سازمان صمت اقدام به تشکیل پرونده کنند، صرفنظر از تمام اعمال برخوردهایی که توسط ستاد مقابله با کرونای کشور تعیین و اعلام شده است، برخوردها تحت عنوان عدم رعایت ضوابط بهداشتی ماده ۶۸ قانون نظام صنفی نیز قابلیت اعمال جریمه و برخورد نیز وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 8 =