کد خبر : 239522
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۴۵
-

فتاح: بنیاد مستضعفان سیمان و کاشی مسکن محرومان را رایگان می‌دهد

فتاح: بنیاد مستضعفان سیمان و کاشی مسکن محرومان را رایگان می‌دهد

به گزارش قائم آنلاین،  سید پرویز فتاح در بازدید از دو کارخانه تولید کاشی و سرامیک زیرمجموعه بنیاد مستضعفان اظهار کرد: ایران هشتمین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان است و با توجه به فراوانی انواع خاک به‌عنوان مواد اولیه مورد نیاز تولید کاشی و سرامیک، تمرکز بر روی این صنعت توانسته، مانع خام فروشی مواد

به گزارش قائم آنلاین،  سید پرویز فتاح در بازدید از دو کارخانه تولید کاشی و سرامیک زیرمجموعه بنیاد مستضعفان اظهار کرد: ایران هشتمین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان است و با توجه به فراوانی انواع خاک به‌عنوان مواد اولیه مورد نیاز تولید کاشی و سرامیک، تمرکز بر روی این صنعت توانسته، مانع خام فروشی مواد اولیه در کشور شود.

وی با بیان اینکه دو کارخانه کاشی و سرامیک در زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، وجود دارد، افزود: این دو شرکت که از جمله شرکت‌های فعال در بازار سرمایه نیز هستند و مردم، بخشی از سهام این شرکت‌ها را در اختیار دارند. سالانه بالغ بر ۱۳ میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک و همچنین سه هزار تن چینی بهداشتی تولید می‌کنند و تولیدات این دو کارخانه توانسته پنج درصد نیاز کشور را در این حوزه تامین کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید بر ارزآوری این صنعت برای کشور گفت: کارخانجات کاشی بنیاد مستضعفان سالانه نزدیک به ۶۰ درصد تولیدات خود را به بازارهای کشورهای دیگر صادر می‌کنند که ارزش این صادرات معادل ۲۰ میلیون دلار است. فعالیت دو شرکت کاشی و سرامیک‌سازی وابسته بنیاد مستضعفان،‌ اشتغال‌زایی برای بیش از یکهزار و ۵۰ نفر نیروی متخصص و کارگر را به‌صورت مستقیم فراهم کرده‌اند.

فتاح با‌ اشاره به طرح‌های توسعه‌ای این دو کارخانه گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای این دو کارخانه که در سال جاری و سال آینده به اتمام می‌رسد، پنج میلیون متر مربع به ظرفیت تولید کشور در این صنعت اضافه خواهد شد و‌ اشتغال‌زایی بیشتری برای متخصصان و کارگران فراهم می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی و خدمت‌رسانی به مردم گفت: بنیاد مستضعفان با استفاده از ظرفیت‌های تولیدی خود، به‌دنبال خدمت‌رسانی به محرومان و مردم است. در این راستا در نظر داریم برای ساخت مسکن محرومان در اقصی نقاط کشور، همان‌طور که از ظرفیت‌های کارخانجات تولید سیمان این بنیاد برای تامین سیمان رایگان در ساخت مسکن محرومان استفاده می‌کنیم، از ظرفیت تولیداتمان در صنعت کاشی و سرامیک نیز استفاده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 3 =