کد خبر : 239637
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
-

انواع نمایشگر لپ تاپ را بشناسید به همراه آخرین قیمت های لپ تاپ

انواع نمایشگر لپ تاپ را بشناسید به همراه آخرین قیمت های لپ تاپ

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام زنبیل، شاید هنگام خرید لپ تاپ بیشتر توجه ما به قدرت فنی و سخت‌افزار دستگاه معطوف باشد، ولی واقعیت این است که صفحه نمایش، موس و کیبورد هم اهمیت زیادی دارند. اما نکته مهم اینجاست که معمولا به این موارد به‌ویژه کیفیت نمایشگر دستگاه کمتر توجه می‌کنیم. علاوه‌ بر این

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام زنبیل، شاید هنگام خرید لپ تاپ بیشتر توجه ما به قدرت فنی و سخت‌افزار دستگاه معطوف باشد، ولی واقعیت این است که صفحه نمایش، موس و کیبورد هم اهمیت زیادی دارند. اما نکته مهم اینجاست که معمولا به این موارد به‌ویژه کیفیت نمایشگر دستگاه کمتر توجه می‌کنیم.

علاوه‌ بر این که چشمان ما خیلی مهم هستند، کیفیت نمایشگر در خروجی کار خیلی تاثیر دارد. ضمن اینکه کیفیت نمایشگر و نوع پنل استفاده شده در قیمت لپ تاپ موثر است و به همین دلیل مدل‌های گران‌قیمت از صفحه نمایش‌های با کیفیت و حرفه‌ای بهره می‌برند.

اگر تا امروز کمتر به این موضوع توجه می‌کردید و خیلی با انواع نمایشگرهای لپ تاپ آشنا نبودید، حالا شرایط کمی فرق می‌کند. وقتی هزینه می‌کنید باید بهترین خرید را داشته باشید. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم شما را با مدل‌های مختلف صفحه نمایش نوت بوک، تفاوت، مزایا و معایب آنها آشنا کنیم.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که تنوع موجود خیلی هم زیاد نیست و راحت می‌توانید با آنها آشنا شوید و مشخصاتشان را به خاطر بسپارید.

مشاهده انواع تنوع مدل ها و قیمت لپ تاپ ایسوس

نمایشگر TN

در بین سه مدل موجود، صفحه نمایش TN یا Twisted Nematic قدیمی‌ترین گزینه موجود است که از دهه ۸۰ میلادی به بعد جزو پرمصرف‌های بازار است. نکته قابل توجه این است که نمایشگر TN هنوز هم استفاده گسترده‌ای دارد و با توجه به قیمت پایین آن روی نوت‌بوک‌های اقتصادی و پایین‌رده روی طیف وسیعی از محصولات به کار برده می‌شود.

از آنجایی که بخش زیادی از کاربران کارهای معمولی و اداری دارند و دنبال دستگاه‌های پایین یا میان‌رده هستند، خیلی به جزئیات صفحه نمایش توجه نمی‌کنند و در واقع قیمت اولویت اول آنهاست. اما این دلیل نمی‌شود که صفحه نمایش TN خیلی بد باشد.

این مدل می‌تواند پاسخ نیاز شما را بدهد. البته مدل‌های با کیفیتی از این نمایشگر وجود دارد که رنگ‌های خوب و دقیقی تولید می‌کند و زاویه دید قابل قبولی هم دارد. ولی در کل برای کارهای گرافیکی، رسانه‌ای، تولید محتوا و گیمینگ نمی‌توان خیلی روی آنها حساب کرد.

مزایای صفحه نمایش TN:

. قیمت پایین

. نرخ بازیابی خوب

. زمان پاسخگویی سریع

نمایشگر IPS

یکی از بهترین و معقول‌ترین مدل‌های موجود در بازار صفحه نمایش IPS است که به دلیل ویژگی‌های جذاب و قدرت بهتر نسبت به نمونه TN، طرفداران زیادی دارد.

البته ناگفته نماند این صفحه نمایش قیمت بالاتری هم دارد. مهمترین دلیل استفاده از این نمونه، زاویه دید بسیار خوب، بازتولید رنگ‌های شفاف و زنده و دقت بالا در نمایش جزئیات است.

البته زمان پاسخگویی افزایش پیدا کرده و از طرف دیگر میزان نرخ بازیابی (Refresh Rate) در بیشتر مدل‌ها به ۶۰ مگاهرتز محدود می‌شود. صفحه نمایش IPS در نوت‌بوک‌های میان‌رده و بالارده به چشم می‌خورد و برای تولید محتوا و انجام کارهای رسانه‌ای می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

اگر اهل بازی‌های اکشن و ماجراجویی هستید، و از طرف دیگر بودجه محدودی دارید، نمایشگرهای IPS تجربه خوب و جذابی برایتان فراهم می‌کند. اما برای بازی‌های مسابقه‌ای و ورزشی خیلی روی آنها حساب نکنید.

از جمله مزایای صفحه نمایش‌ IPS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

. زاویه دید عالی

. نمایش زنده رنگ‌ها

. شفافیت نمایشگر

. کنتراست خوب

. روشنایی بالا

نمایشگر OLED

مدتی است پنل‌های OLED در حال تسخیر بازار هستند و نمونه‌های موفقی از آن را روی تلویزیون‌ها و گوشی‌های مدرن شاهد هستیم. اما در سال‌های اخیر شاهد استفاده از نمایشگر OLED در لپ‌تاپ‌های رده‌بالا و گران‌قیمت بازار هستیم. این نمونه نسبت به مدل‌های IPS بهتر است و نه‌تنها رنگ‌های بهتری و دقیق‌تری تولید می‌کند، بلکه زاویه دید بسیار عالی دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم این مدل، نمایش جزئیات بسیار زیاد همراه با عمق خوب رنگ مشکی است که باعث می‌شود تصاویر باکیفیت را مشاهده کنید. البته یکی از نکات منفی درباره اولدها مصرف بیشتر انرژی است. ضمن اینکه گاهی اوقات هنگام جابه‌جایی میان تسک‌ها و پنجره‌های مختلف، اثر صفحه قبلی باقی می‌ماند!

اگر اهل تماشای فیلم، تولید محتوای چندرسانه‌ای، برنامه‌نویسی، کار با نرم‌افزارهای گرافیکی و ویدیویی و بازی کردن هستید، این مدل صفحه نمایش که البته قیمت بالاتری هم نسبت به رقبا دارد می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

زاویه دید عالی، کنتراست بسیار خوب، رنگ‌های شفاف و زنده، عمق رنگ سیاه و نمایش دقیق جزئیات از مهمترین ویژگی‌های نمایشگر OLED است.

جدیدترین قیمت لپ تاپ در فروشگاه اینترنتی زنبیل

شاید تنوع مدل‌های لپ تاپ موجود در بازار زیاد باشد، ولی در کل سه مدل نمایشگر برای آنها وجود دارد. اما همین سه مدل صفحه نمایش در کنار دیگر سخت‌افزار دستگاه، قیمت آن را تعیین می‌کند.

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید دارید می‌توانید متناسب با بودجه، نیاز و سلیقه خودتان بهترین گزینه را در فروشگاه اینترنتی زنبیل انتخاب کنید.

در این سایت می‌توانید قیمت لپ تاپ لنوو و ایسوس، ایسر، دل اچ پی و… و دیگر مشخصات انواع نوت‌بوک‌های موجود در بازار را بررسی کنید و با خیال راحت بهترین تجربه خرید  اینترنتی را برای خودتان رقم بزنید.

در این فروشگاه علاوه‌بر تضمین بهترین قیمت می‌توانید از خدمات منحصربه‌ فرد زیر هم بهره‌مند شوید:

. چتر حمایتی زنبیل

. ۱۰ روز ضمانت خرید (ضمانت بهترین قیمت، اصالت کالا، مغایرت با کالای موجود در سایت و امکان عودت درصورت پشیمانی از خرید)

. امکان خرید اقساطی

· مشاوره و حتی فروش و ثبت سفارش تلفنی

. ارسال فوری در بازه ی زمانی حداکثر ۳ ساعت بعد از نهایی شدن سفارش و ارسال اختصاصی در بازه ی زمانی ۳ ساعته دلخواه مشتری ویژه مشتریان تهران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =