کد خبر : 239400
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
-

فلسطین: سفر پامپئو به جولان و شهرک های کرانه باختری به چالش کشیدن قوانین بین المللی است

فلسطین: سفر پامپئو به جولان و شهرک های کرانه باختری به چالش کشیدن قوانین بین المللی است

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه القدس العربی نوشت، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی فتح در توییتی اعلام کرد، سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به شهرک های اسرائیلی به چالش کشیدن مواضع تمامی دولت های سابق آمریکاست که بر غیرقانونی بودن شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین تاکید داشتند. پامپئو می خواهد هفته آینده وارد

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه القدس العربی نوشت، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی فتح در توییتی اعلام کرد، سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به شهرک های اسرائیلی به چالش کشیدن مواضع تمامی دولت های سابق آمریکاست که بر غیرقانونی بودن شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین تاکید داشتند.

پامپئو می خواهد هفته آینده وارد اراضی اشغالی شده و از بلندی های جولان سوریه که رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ اشغال کرده و از شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری دیدن کند.

قرار است پامپئو یک گشت میدانی در جولان داشته و پیش از آن از کارخانه شراب سازی بساغوت در نزدیکی شهر رام الله واقع در مرکز کرانه باختری دیدن کند.

به این ترتیب پامپئو اولین وزیر خارجه آمریکا خواهد بود که جولان و شهرک های غیر قانونی رژیم صهیونیستی دیدن می کند.

این سفر پامپئو در راستای سیاست های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انجام می شود که نوامبر ۲۰۱۹ اعلام کرد، ایالات متحده دیگر شهرک ها را مغایر با قوانین بین المللی نمی داند.

جامعه جهانی با استناد به توافقنامه چهارم ژنو که رژیم صهیونیستی را از انتقال اسرائیلی ها به اشغالی را منع کرده، شهرک های اسرائیلی را غیر قانونی می داند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =