کد خبر : 239024
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
-

مهمترین اصل در پیشگیری از حیوان گزیدگی چیست؟

مهمترین اصل در پیشگیری از حیوان گزیدگی چیست؟

به گزارش قائم آنلاین، علی محمد صفری با اشاره به اینکه بیماری هاری ۳ هزار سال قدمت دارد گفت: بیماری هاری غیرقابل درمان است و تمام تلاش سیستم سلامت کشور بر اجرای برنامه های پیشگیرانه و انجام اقدامات سریع پروفیلاکسی در صورت گزش حیوان می باشد. صفری با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی

به گزارش قائم آنلاین، علی محمد صفری با اشاره به اینکه بیماری هاری ۳ هزار سال قدمت دارد گفت: بیماری هاری غیرقابل درمان است و تمام تلاش سیستم سلامت کشور بر اجرای برنامه های پیشگیرانه و انجام اقدامات سریع پروفیلاکسی در صورت گزش حیوان می باشد.

صفری با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی همکاران و کارشناسان حوزه پیشگیری خوشبختانه موارد هاری در کشور رو به کاهش می باشد گفت: کشندگی این بیماری در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته کمتر از ۱۰ نفر در سال است.

وی با تاکید بر تاثیر آموزش در پیشگیری از حیوان گزیدگی گفت : به شهروندان توصیه می شود حتی الامکان از نزدیک شدن به حیوانات پرهیز نموده و از تحریک آنها خودداری نموده تا مورد گزش قرار نگیرند.

کارشناس بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه در صورت گزش توسط پستانداران (سگ، گربه، روباه، شغال، گرگ و ..) باید اقدامات درمان هاری انجام شود،تصریح کرد: شستشوی فوری محل گزش با آب و صابون به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و مراجعه به مرکز هاری جهت تزریق واکسن و سرم هاری و در صورت نیاز کزاز از جمله این اقدامات مهم در این زمینه به شمار می رود.

صفری در ادامه به کاهش ۳۰ درصدی موارد حیوان گزیدگی همزمان با شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور اشاره نمود و اظهار داشت: مهم ترین علت کاهش روند گزش حیوانات در این زمان، کاهش مواجهه افراد با حیوانات می باشد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 4 =