کد خبر : 239235
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
-

طراحی «مدرسه مجازی خواندن» در شبکه شاد

طراحی «مدرسه مجازی خواندن» در شبکه شاد

به گزارش قائم آنلاین، آرزو ولیپور در نشست خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب استان مازندران که در کتابخانه عمومی آزادگان ساری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه ترویج کتابخوانی هدف ما تغییر نگاه مردم به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و براساس ذائقه مردم برنامه ریزی و کتاب

به گزارش قائم آنلاین، آرزو ولیپور در نشست خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب استان مازندران که در کتابخانه عمومی آزادگان ساری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه ترویج کتابخوانی هدف ما تغییر نگاه مردم به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و براساس ذائقه مردم برنامه ریزی و کتاب معرفی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته کتاب امسال از روز گذشته از غرب مازندران آغاز شده است، تصریح کرد: برنامه‌ها بر محور خلاقیت پیش می رود.

وی برگزاری جشنواره ک مثل کتاب مثل کودک، طرح تفکر را می سازیم، برگزاری ویژه برنامه یلدای حماسه، مسابقات کتابخوانی مختصر امر به معروف و نهی از منکر، جشنواره کتابخوانی فجر، اهدای کتاب های تزیینی به کتابخانه‌های عمومی، برپایی کافه کتاب‌های مختلف، جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور ۸۳ هزار مازندرانی، برگزاری ۱۳۷ نشست مجازی کتابخوانی، راه اندازی کانون های ادبی، تولید ۶۰۰ دقیقه محتوا در برنامه تابستان شاد، برگزاری ۶ عصر شعر مجازی، برگزاری حسینیه کتاب با محوریت معرفی کتاب، راه اندازی ۵۲ کانون ادبی، تقویت و تربیت سفیران کتاب، ۱۷۵ نمایشگاه مجازی کتاب، برگزاری طرح کتاب آباد در ۵ روستای آسیب دیده، وبینار کتابینا ویژه نابینایان، پویش هر خانه هر کتابخانه و ارسال ۵ و ۷۰۰ ویدئو یک دقیقه ای به دبیرخانه این پویش و پویش معرفی کتاب خوب خواندنی با ۴ هزار تولید محتوا از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان است.

ولیپور با اشاره به وجود ۴۶ پروژه نیمه کاره کتابخانه های استان، بیان کرد: ۱۲ پروژه نیمه کاره با کمک خیران به اتمام رسید.

وی از کلنگ زنی کتابخانه سبز در روزهای آینده در بوستان دامادی ساری باکمک خیر دکتر نجات‌حسینی در هفته کتاب امسال خبر داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران تصریح کرد: تاکنون بنیاد علمی آموزشی قلم چی هشت کتابخانه عمومی را در استان تکمیل کردند و از دو هفته آینده دو کتابخانه دیگر با کمک این موسسه آموزشی تکمیل می شود.

این مسئول ادامه داد: خیران فرهنگی در خرید منابع و تجهیزات کتابخانه‌ای به شادابی کتابخانه‌ها کمک می کنند.

ولیپور از طراحی کانال کتاب شاد با عنوان مدرسه مجازی خواندن در بستر شبکه شاد خبر داد و گفت: تیم قوی تولید محتوا با کمک کتابداران سراسر استان و معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۶ کتابخانه عمومی در استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: از سال گذشته تا کنون ۵ کتابخانه جدید به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شده است و در حال حاضر ۱۲۱ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از وجود ۲ میلیون و ۳۵ هزار و ۴۸۱ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۸ دوره آموزشی برای کتابداران در سطح استان برگزار شده است.

ولیپور اظهار کرد: امسال در جشنواره رضوی استانی تاکنون ۱۷۴ نفر از مازندران به مرحله نهایی رسیدند و منتخبان نهایی به‌زودی اعلام می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران درباره واریز نیم درصد از درآمد شهرداری‌‌ها به حساب کتابخانه‌‌ها، بیان کرد: در حوزه نیم درصد شهرداری ها ۲۱ میلیارد تومان از شهرداری‌‌های مازندران مطالبه داریم که نصف آن مربوط به شهرداری ساری است و انتظار داریم همه شهرداری ها در این بخش به تعهدات خود عمل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =