کد خبر : 239112
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
-

روند کاهش مرگ و میر ناشی از کووید – ۱۹ در خراسان رضوی

روند کاهش مرگ و میر ناشی از کووید – ۱۹ در خراسان رضوی

به گزارش قائم آنلاین، سید محمدحسین بحرینی در دهمین پویش ره سلامت ضمن بیان اینکه سلامت موضوع بسیار مهمی است، گفت: باید تلاش کنیم تا مردم در کمترین زمان و با بهترین کیفیت خدمات درمانی و سلامت را در کنار خود داشته باشند. علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی و فشارهای اقتصادی شدید طی سال‌های اخیر به حوزه

به گزارش قائم آنلاین، سید محمدحسین بحرینی در دهمین پویش ره سلامت ضمن بیان اینکه سلامت موضوع بسیار مهمی است، گفت: باید تلاش کنیم تا مردم در کمترین زمان و با بهترین کیفیت خدمات درمانی و سلامت را در کنار خود داشته باشند. علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی و فشارهای اقتصادی شدید طی سال‌های اخیر به حوزه سلامت توجه ویژه‌ای شد و می‌توان گفت که اقدامات انجام شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در این بخش کم نظیر بوده‌اند چراکه موضوع سلامت مردم به محوری‌ترین دغدغه دولتمردان و شخص رییس جمهوری تبدیل شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۴ پروژه بزرگ عمرانی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی به اجرا درآمده است. ساخت و بهره‌برداری ازشش بیمارستان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای خدمات به زائرین و مجاوران بارگاه امام رضا(ع) به ثمر رسیده است.

بحرینی افزود: ساخت بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی، افتتاح بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید هاشمی‌نژاد، بیمارستان فوق تخصصی ۲۵۰ تختخوابی کودکان اکبر، بیمارستان ۳۲ تختخوابی خلیل آباد، ۶۴ تختخوابی فریمان و تکمیل عملیات احداث و توسعه بیمارستان امام خمینی درگز از جمله طرح‌های به بهره‌برداری رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی درباره علت اوج‌ گرفتن آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید – ۱۹ در استان خراسان رضوی طی سه روز اخیر، گفت: به‌دلایلی که هنوز برای ما مشخص نیست در دو پیک قبلی نیز خراسان رضوی حدود دو تا سه هفته‌ای نسبت به سایر استان‌های کشور عقب بود اما من تقاضا می‌کنم که آمار به تفکیک هم نگاه شود. خراسان رضوی در نگاه کلان یک وضعیت به‌خصوصی دارد، دانشگاه علوم پزشکی وضعیت متوسطی دارد و شهر مشهد نیز وضعیت بهتری دارد. اگر این‌ها به تفکیک در نظر گرفته شود ما نتایج دقیق‌تری را به‌دست خواهیم آورد.

وی در  پایان اظهارکرد: در استان خراسان رضوی طی سه روز گذشته شاهد رو به آرامش رفتن وضعیت مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید – ۱۹ هستیم و امیدواریم این شرایط تداوم داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + سیزده =