کد خبر : 239085
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
-

دامغانی: شرایط تیم والیبال نوجوانان حساس است

دامغانی: شرایط تیم والیبال نوجوانان حساس است

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا دامغانی در گفت‌وگو ، درباره شرایط تیم ملی نوجوانان والیبال ایران با توجه به نبود سرمربی طی ماه‌های گذشته، توضیح داد: با توجه به اینکه در تیم نوجوانان و جوانان نفراتی که انتخاب می‌شوند آینده ساز والیبال ایران خواهند بود و بعد از المپیک هم تعدادی از ستاره‌های فعلی ما

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا دامغانی در گفت‌وگو ، درباره شرایط تیم ملی نوجوانان والیبال ایران با توجه به نبود سرمربی طی ماه‌های گذشته، توضیح داد: با توجه به اینکه در تیم نوجوانان و جوانان نفراتی که انتخاب می‌شوند آینده ساز والیبال ایران خواهند بود و بعد از المپیک هم تعدادی از ستاره‌های فعلی ما به دلیل سن و سال یا مسائل دیگر خداحافظی می‌کنند، ساماندهی این تیم نوجوانان برای سال‌های آینده، از اهمیت بیشتری نسبت به ادوار گذشته برخوردار است.

او با بیان اینکه خواه یا ناخواه تعدادی از ستاره‌های تیم ملی ایران بعد از المپیک نیازمند جانشین هستند، ادامه داد: برای پرورش جانشین‌های شایسته باید منظم کار کرد. با توجه به اینکه بخاطر شیوع کرونا در سال گذشته مسابقاتی برای نوجوانان نداشتیم و حتی رقابت‌های جهانی تهران‌ هم قرار است مستقیما بدون انتخابی برگزار شود، حساسیت زیادی برای انتخاب سرمربی تیم‌ نوجوانان ایجاد شده است. متاسفانه ما از برج ۹ سال گذشته حتی آکادمی و کلاس‌های آموزشی را از دست دادیم. مهره‌هایی بودند که می‌توانستند به والیبال ایران کمک‌ کنند.

کارشناس والیبال ایران گفت: خود داورزنی هم‌ متوجه است در این رده تیمی که به مسابقات آسیایی و ‌جهانی اعزام‌می‌شود نباید تحت فشار برای کشب مدال باشد، ولی از سمت و سوی دیگر با توجه به عقبه ‌والیبال ایران که در دنیا مطرح است، انتخاب سرمربی تیم ملی از حساسیت زیادی برخوردار خواهد بود. من حتی حس می‌کنم که کار فدراسیون مشکل شده است. امیدوارم هر کس که انتخب می‌شود به والیبال ایران کمک کند.

او در مورد ویژگی‌های یک مربی خوب برای رده‌ نوجوانان تصریح کرد: تاثیر گذاری مربی در رده نوجوانان بیشتر از رده بزرگسالان است. نوجوانانی که ما دعوت می کنیم مثل موم انعطاف پذیر هستند ومربی تاثیر گذار است. مربی رده نوجوانان باید فاکتورهایی مثل نظم و انضباط در فضای کار، استفاده از ادبیات پدرانه در گفت و گو با بازیکنان و از همه مهم تر تجربه کافی برای کار کردن در این زمینه را داشته باشد. در این رده برای مربیگری تجربه حرف اول را میزند. دوستانی هم هستند که علاقمند به فعالیت در این رده هستند، اما با توجه به حساسیت شرایط در سال جاری کار سخت است. مربی که انتخاب میشود باید با یک گروه قوی کار کند.

دامغانی افزود: خوشبختانه اتاق فکر فدراسیون از افراد خوبی تشکیل شده و در دوره‌های قبل انقدر حساسیت وجود نداشت، الان شرایط تیم نوجوانان هم باید در کمیته فنی مطرح شود تا بتوانند بهترین فرد را انتخاب کنند که برای آینده والیبال خوب باشد. داورزنی گفته بود که مربی جدید تا حدودی انتخاب شده است، امیدوارم هرکس که هست با یک کادر قوی کار را شروع کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا همچنان باید از افرادی چون وکیلی استفاده کرد یا تفکرت جدیدی را در رده پایه به کار گرفت؟ توضیح داد: والیبال ایران برای فردی چون آقای وکیلی هزینه زیادی کرده است و شاید ۲۰ سال است که او در این بخش کار می کند و تجربه زیادی دارد. اگر هم او انتخاب نشود قطعا سرمربی جدید می تواند از تجارب او استفاده کند، حالا به عنوان مشاور یا مدیرفنی فرقی ندارد. برای وکیلی زحمات زیادی کشیده شده و اگر قرار بود شخص جدیدی با روش جدید بیاید، بد نیست از تجربیات او استفاده کند.

دامغانی در مورد دو گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان نیز گفت: غیر از این دو گزینه هم نفرات دیگری بودند که بخاطر دلایل مختلف نتوانستند بیایند. اکنون باید بدانیم که هیچ دلیل قطعی نیست که اگر آلکنو با تیم ملی روسیه موفق بوده با ایران هم موفق باشد. اصلا شرایط والیبال روسیه با والیبال ایران از نظر نیروی انسانی، امکاناتی و … قابل مقایسه نیست. پتانسیل روسیه خیلی بیشتر است. ما شاید ۱۲ بازیکن سطح جهانی داریم اما در روسیه اینطور نیست، البته آلکنو تجربه زیادی دارد و به نظرم میتواند کمک کننده باشد. او سبک مدیریتی خاصی هم در تیم دارد که هم سطح با بحث فنی مهم است.

او در پایان افزود: به غیر از مسائل فنی، مسائل نظمی و مدیریتی هم در رشد والیبال ما تاثیر زیادی دارد. در گذشته مشکل رفت و آمد هم داشتیم که الان این مشکل با آلکنو وجود ندارد و خود این مربی نیز علاقه زیادی برای کار با تیم ملی ایران دارد. به نظرم این گزینه میتواند خوب باشد ضمن اینکه کاستلانی هم مربی خوبی است. به نظرم چون کمیته فنی تصمیم گرفته ضریب اشتباه را کم میکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − شش =