کد خبر : 239202
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
-

ترامپ بیش از دیگر روسای جمهور آمریکا اعدام می‌کند

ترامپ بیش از دیگر روسای جمهور آمریکا اعدام می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، تا پیش از روی کار آمدن جو بایدن، سه زندانی دیگر در آمریکا به دست دولت فدرال اعدام می‌شوند؛ دونالد ترامپ همچنان به استقبال از مجازات اعدام به شکلی بی‌سابقه و مشتاقانه ادامه می‌دهد. دونالد ترامپ در ژوئیه ۲۰۱۹ به از سرگیری اعدام‌های فدرالی دستور داد و

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، تا پیش از روی کار آمدن جو بایدن، سه زندانی دیگر در آمریکا به دست دولت فدرال اعدام می‌شوند؛ دونالد ترامپ همچنان به استقبال از مجازات اعدام به شکلی بی‌سابقه و مشتاقانه ادامه می‌دهد.

دونالد ترامپ در ژوئیه ۲۰۱۹ به از سرگیری اعدام‌های فدرالی دستور داد و امسال در تاریخ ۱۴ ژوئیه، اولین زندانی اعدام شد تا به وقفه ۱۷ ساله پایان دهد.

دولت ترامپ تاکنون در سال جاری میلادی هفت تن را اعدام کرده و انتظار می‌رود سه زندانی دیگر تا پیش از کریسمس اعدام شوند و این بدین معناست که او بیش از دیگر روسای جمهور، طی یک سال، دست به اعدام می‌زند. علاوه بر این، پیش از او هیچ رئیس جمهوری در آمریکا در آخرین روزهای مانده از دولتش دست به چنین اقدامی نزده است.

رابرت دانهام، مدیر اجرایی مرکز اطلاع‌رسانی مجازات اعدام گفت: هیچ رئیس جمهوری در آمریکا تا این حد در سطح فدرال دست به مجازات اعدام نزده است. هیچ رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا، این همه اعدام در چنین بازه زمانی کوتاهی انجام نداده و هیچکس این کار را به گونه‌ای انجام نداده است که قانون نادیده گرفته شود.

مجازات اعدام فدرال در ۵۰ ایالت و اراضی آمریکا می‌تواند به کار گرفته شود اما بسیار کم استفاده می‌شد. در ۱۹۷۲ دیوان عالی آمریکا طی حکمی مجازات اعدام را مغایر قانون اساسی دانست اما چهار سال بعد دوباره آن را به جریان انداخت و اکثر ایالت‌ها هم اعدام‌ها را از سر گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =