کد خبر : 238857
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
-

پایان انتخابات پارلمانی اردن در میان استقبال مردمی ضعیف

پایان انتخابات پارلمانی اردن در میان استقبال مردمی ضعیف

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این هیئت اعلام کرد، به رغم تمدید دو ساعته رای گیری در سراسر کشور، صندوق های رای بسته شدند و عملیات شمارش آرا آغاز شد. انتخابات پارلمانی در اردن در میان تدابیر بهداشتی به دلیل شیوع کرونا برگزار شد و نیروهای امنیتی تلاش کردند در تمامی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این هیئت اعلام کرد، به رغم تمدید دو ساعته رای گیری در سراسر کشور، صندوق های رای بسته شدند و عملیات شمارش آرا آغاز شد.

انتخابات پارلمانی در اردن در میان تدابیر بهداشتی به دلیل شیوع کرونا برگزار شد و نیروهای امنیتی تلاش کردند در تمامی مراکز اخذ رای پروتکل های بهداشتی را برای رای دهندگان اجرا کنند.

طبق اعلام هیئت مذکور از مجموع چهار میلیون فرد واجد شرایط، تنها تقریبا یک میلیون و نیم اردنی در انتخابات پارلمانی شرکت کردند و میزان مشارکت در این انتخابات ۲۹.۸۸ درصد بوده است.

هیئت انتخابات مشارکت مبتلایان به کرونا را ممنوع اعلام و برای آنها در صورت حضور تا یک سال حبس تعیین کرده بود.

در این میان برخی با توجه به شرایط اردن که به دلیل شیوع گسترده کرونا دولت تعطیلات آخر هفته را قرنطینه اعلام می کند، آمد و شد شبانه را ممنوع و مدارس و برخی فعالیت های تجاری را تعطیل کرده، نسبت به برگزاری انتخابات در اردن ابراز نارضایتی کردند.

انتخابات پارلمانی اردن امسال براساس نمایندگی تناسبی (نوعی از نظام انتخاباتی) در ۲۳ حوزه انتخاباتی برگزار شد و از مجموع ۴۸ حزب، ۴۷ حزب در این انتخابات حضور داشتند.

با نزدیک شدن به پایان انتخابات، مراد العضایله، دبیرکل جبهه کار اسلامی (شاخه سیاسی اخوان المسلمین) گفت، استقبال از این انتخابات به دلیل ترس از کرونا و عدم اطمینان به روند انتخابات ضعیف بود. تعدادی تخلف در جریان این انتخابات مشاهده شد که اعلام خواهد شد. وی تنها به بیان محسوس ترین این تخلفات یعنی نبود لیست این حزب در برخی حوزه های رای گیری اکتفا کرد.

مرکز ملی حقوق بشر اردن هم اعلام کرد، تیم های ناظر این مرکز تعدادی تخلف را در جریان این انتخابات از جمله خرید رای، تحت تاثیر گذاشتن نظر رای دهندگان ثبت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − چهارده =