کد خبر : 239016
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
-

روسیه: ۱۶ پست دیده‌بانی در قره باغ ایجاد می‌کنیم

روسیه: ۱۶ پست دیده‌بانی در قره باغ ایجاد می‌کنیم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی رودسکوی، رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل ارتش روسیه در کنفرانسی خبری گفت، به منظور نظارت بر توافقات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار است ۱۶ پست دیده‌بانی در دو منطقه مسؤول در شمال و جنوب ایجاد شود و در طول خط تماس

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی رودسکوی، رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل ارتش روسیه در کنفرانسی خبری گفت، به منظور نظارت بر توافقات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار است ۱۶ پست دیده‌بانی در دو منطقه مسؤول در شمال و جنوب ایجاد شود و در طول خط تماس بین دو طرف در قره‌باغ و در طول گذرگاه لاچین نیروها مستقر خواهند شد که گذرگاه مذکور منطقه را به خاک ارمنستان متصل می‌کند.

او تصریح کرد، نقاط نظارتی مامور جمع‌آوری اطلاعات درباره موارد نقض آتش‌بس هستند و این اطلاعات را فورا به فرماندهی نیروهای حافظ صلح منتقل خواهند کرد و تامین حرکت خودروها را برعهده خواهند داشت و مانع از اقدامات غیرقانونی علیه شهروندان می‌شوند.

رودسکوی تاکید کرد، هواپیماهای ترابری نظامی روسیه ۲۷ پرواز روز گذشته داشتند و ۴۱۴ نیروی حافظ صلح و ۵۴ خودرو را منتقل کردند و هشت بالگرد و دو سامانه از پهپادها نیز به قره‌باغ عزیمت کردند.

همچنین به گزارش یورونیوز، نخستین کاروان نظامی روسیه برای نظارت بر آتش‌بس میان ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره‌باغ امروز ۲۱ آبان (۱۱ نوامبر) با بیست هواپیمای باری ارتش وارد ایروان، پایتخت، شد.

به گزارش رسانه‌های روسیه به نقل از ارتش این کشور، ۴۰۰ سرباز صلحبان ارتش فدراسیون روسیه در نخستین گام کنترل گذرگاه لاچین را بر عهده می‌گیرند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه با تایید این خبر اعلام کرد قرار است روند استقرار ۱۹۶۰ نظامی روسیه درمنطقه مورد مناقشه ناگورنو قره‌باغ تکمیل شود.

ارمنستان و آذربایجان در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه با میانجیگری روسیه به یک ماه و نیم مخاصمه نظامی همه‌جانبه در قره‌باغ پایان دادند.

این توافق آتش‌بس، یک پیروزی نظامی-سیاسی بزرگ برای جمهوری آذربایجان و یک شکست برای ارمنستان و به‌ویژه نیکول پاشینیان، نخست وزیر غرب‌گرای این کشور به شمار می‌رود.

براساس این توافق، صلحبانان روسیه جایگزین نظامیان ارمنستان در منطقه قره‌باغ می‌شوند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، صلحبانان این کشور بلافاصله پس از رسیدن به پایتخت ارمنستان به سوی پست‌های دیده‌بانی در خط تماس و معبر لچین حرکت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 8 =