کد خبر : 238812
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
-

خزایی: خیلی از افراد شاغل در باشگاه ها بیکار شدند

خزایی: خیلی از افراد شاغل در باشگاه ها بیکار شدند

به گزارش قائم آنلاین، اکبر خزایی در گفتگو ، درباره میزان مقاومت سیستم ایمنی ورزشکاران در برابر ویروس کرونا اظهار کرد: در شرایطی که تعداد جلسات تمرین ۳ الی ۴ جلسه در هفته و هر جلسه تمرین حدودا یکساعت تا یکساعت و سی دقیقه به طول باشد باعث تقویت سیستم ایمنی ورزشکاران در برابر ویروس

به گزارش قائم آنلاین، اکبر خزایی در گفتگو ، درباره میزان مقاومت سیستم ایمنی ورزشکاران در برابر ویروس کرونا اظهار کرد: در شرایطی که تعداد جلسات تمرین ۳ الی ۴ جلسه در هفته و هر جلسه تمرین حدودا یکساعت تا یکساعت و سی دقیقه به طول باشد باعث تقویت سیستم ایمنی ورزشکاران در برابر ویروس کرونا خواهد شد.

وی افزود: حتی در شرایطی هم که فرد مبتلا این موضوع را در دستور کار قرار دهد، روند بهبودی وی سریع تر می شود و زودتر از شر این ویروس نجات پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به تاثیر مخرب ورزش شدید بر سیستم ایمنی بدن برابر ویروس کرونا، تصریح کرد: اگر این مقدار زمان ورزش بیشتر و با شدت بالا جهت آماده سازی مسابقات و قهرمانی باشد و بدن ورزشکار به سمت اورترینینگ یا بیش تمرینی پیش برود به دنبال آن سیستم ایمنی هم دچار ضعف و اختلال خواهد شد و ریسک ابتلا نیز بالاتر خواهد رفت. در این بین ورزشکارانی هستند که از استروییدهای آنابولیک استفاده می کنند که این دسته دارویی خود نیز دچار اختلال شدید و پایین آمدن قدرت سیستم دفاعی بدن می شود.

خزایی افزود : شرایط ورزش کردن در اپیدمی کرونا ویروس متفاوت و دشوار است خصوصا با ماسک که باید با آن کنار بیاییم و تمرینات را با شدت پایین انجام دهیم و حین ورزش استراحت لازم را داشته باشیم تا دچار هیپوکسی و کاهش سطح سچوریشن نشویم اما متاسفانه برخی به آن توجه نمی کنند و در حین ورزش از ماسک استفاده نمی کنند، حتی در زمان انجام تمرینات هوازی در صورت ناقل بودن و عدم استفاده از ماسک با توجه به دم و باز دم‌های عمیقی که صورت می‌گیرد ویروس براحتی در کل محیط سالن پخش می شود و باعث ابتلای دیگر ورزشکاران به ویروس کرونا خواهد شد.

داور بین المللی رشته بدنسازی در ادامه درباره مشکلات معیشتی باشگاه داران و مربیان در پی تعطیلی باشگاه ها گفت: خیلی از باشگاه های استیجاری تعطیل شدند و آن دسته از باشگاه هایی که حتی ملک آنها استیجاری نیست به دلیل ضرر مالی زیاد در حال تعطیلی هستند. شیوع ویروس کرونا باعث شد بسیاری از افراد شاغل در باشگا ه ها َشغل خود را از دست بدهند و با مشکلات عدیده معیشتی روبرو شوند.

وی در پایان گفت: اگر دولت فکری به حال باشگاه ها نکند و روند تعطیلی آن ادامه پیدا کند در دوران بعد از کرونا با کمبود سرانه ورزشی و افزایش فاصله مردم با ورزش روبرو خواهیم شد که حاصل آن بوجود آمدن شیوع بیماریهای قلبی عروقی، فشار خون، چاقی، افسردگی، پوکی استخوان و …. خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + ده =