کد خبر : 238700
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
-

کری لام خواستار احترام بین‌المللی به قانون جدید امنیت ملی هنگ کنگ شد

کری لام خواستار احترام بین‌المللی به قانون جدید امنیت ملی هنگ کنگ شد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این قانون جدید به قانون اولیه و پایه هنگ‌کنگ اضافه شده است. کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ در پیامی ویدئویی برای شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: به جامعه بین‌الملل تاکید دارم تا به حقوق ما برای حفظ امنیت ملی هنگ کنگ احترام بگذارد. رئیس

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این قانون جدید به قانون اولیه و پایه هنگ‌کنگ اضافه شده است.

کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ در پیامی ویدئویی برای شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: به جامعه بین‌الملل تاکید دارم تا به حقوق ما برای حفظ امنیت ملی هنگ کنگ احترام بگذارد.

رئیس اجرایی دولتشهر هنگ‌کنگ همچنین گفت: این قانون تنها اقلیتی از مردم را که آن را نقض می‌کنند، هدف قرار می‌دهد در حالیکه قوانین پایه و آزادی‌های اکثریت مردم و سکنه هنگ کنگ محفوظ است.

پارلمان پکن امروز صبح قانونی را برای هنگ‌کنگ به منظور جلوگیری از اقدامات جدایی طلبی، خرابکاری، تروریسم و تبانی با نیروهای خارجی که امنیت ملی را به مخاطره بیندازد، تصویب کرد.

انتظار می‌رود که مجازات حداکثری برای نقض کنندگان این قانون، حبس ابد باشد و این قانون اواخر امروز و در آستانه بیست و سومین سالگرد سپرده شدن کنترل هنگ کنگ به چین اجرایی می‌شود.

کری لام در این پیام همچنین دولت‌ها و سیاستمداران خارجی را بابت مخالفت با این قانون به داشتن معیارهای دوگانه متهم کرد و ادامه داد: تمامی این کشورها که انگشت اتهام خود را به سوی چین نشانه گرفته‌اند، خودشان چنین قانونی را دارند.

وی افزود: هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که چرا چین باید از اجرای قانون امنیت ملی برای حفاظت از قلمروی خود و ملتش منع شود. من از این فرصت استفاده می‌کنم تا موضع خود را درباره اجرا شدن این قانون جدید امیت ملی برای دولت ویژه منطقه‌ای هنگ کنگ اعلام کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − دوازده =