کد خبر : 238554
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
-

خالکوبی چه بلایی سر غده های تیروئیدی می آورد؟

خالکوبی چه بلایی سر غده های تیروئیدی می آورد؟

به گزارش قائم آنلاین، دکتر سکات دیویز و همکاران او در این دانشگاه حالات پوست و غده های تیروئید داوطلبانی که بیش از ۵٫۶ سانتی متر روی بازو و کتف خود خالکوبی داشتند را بررسی کردند. داوطلبان لباس های فرم مخصوص برای تشویق بدن به لاغری فعال را پوشیدند و پژوهشگران دمای مناطقی که خالکوبی

به گزارش قائم آنلاین، دکتر سکات دیویز و همکاران او در این دانشگاه حالات پوست و غده های تیروئید داوطلبانی که بیش از ۵٫۶ سانتی متر روی بازو و کتف خود خالکوبی داشتند را بررسی کردند.

داوطلبان لباس های فرم مخصوص برای تشویق بدن به لاغری فعال را پوشیدند و پژوهشگران دمای مناطقی که خالکوبی شده بود و نیز مناطق خالی از خالکوبی را اندازه گیری کردند.

خالکوبی مانع از تعریق بدن می شود

مشخص شد که غده های تیروئیدی در مناطق خالی از خالکوبی به دما واکنش نشان داده و شروع به تعریق کردند، اما روند تعریق در مناطق دارای خالکوبی بسیار کندتر بود.

به گفته دانشمندان نقض کار غده های عامل تعریق تاثیر بدی روی تنظیم دمای بدن می گذارد. چنانچه تعداد خالکوبی ها و مساحت تحت اشغال آن روی بدن کم باشد، تاثیر منفی آن بر روی عملکرد این غده ها نامحسوس است، اما هر چه سطح خالکوبی ها افزایش یابد تعریق بدن کاهش یافته و تنظیم دمای آن مختل می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =