کد خبر : 238654
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
-

استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج روستاها در تفکیک زباله

استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج روستاها در تفکیک زباله

به گزارش قائم آنلاین،  محمد زرودی در دیدار و گفت‌وگو با فرمانده سپاه کربلا  نیروی بسیج را یکی از سرمایه‌های اصلی نظام برشمرد و اظهار کرد: بسیج با استفاده از ظرفیت‌های جامع خود می‌تواند به عنوان حامی اصلی مسئولان در مسیر پیشرفت کشور نقش آفرینی کند. وی تصریح کرد: نیروی بسیج که به نوعی یک

به گزارش قائم آنلاین،  محمد زرودی در دیدار و گفت‌وگو با فرمانده سپاه کربلا  نیروی بسیج را یکی از سرمایه‌های اصلی نظام برشمرد و اظهار کرد: بسیج با استفاده از ظرفیت‌های جامع خود می‌تواند به عنوان حامی اصلی مسئولان در مسیر پیشرفت کشور نقش آفرینی کند.

وی تصریح کرد: نیروی بسیج که به نوعی یک سازمان مردم نهاد به حساب می‌آید برخواسته از درون جامعه بوده و در بین مردم جامعه نیز مورد اطمینان و وثوق است، چرا که همیشه برای خدمت‌رسانی به مردم در صف اول حضور داشت و باعث احساس رضایتمندی در بین مردم شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مازندران در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت زباله و پسماند استان اشاره کرد و افزود: ما در مازندران روزانه ۳۰۰۰تن زباله تولید می‌کنیم که حدود ۴۳ درصد این زباله‌ها در روستاها تولید می‌شود که می‌توان با آموزش درست و صحیح، زباله‌های روستایی، در خود روستاها مدیریت شود.

زرودی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های بسیج در روستاها بهترین ظرفیت برای آموزش روستائیان در تفکیک زباله و تبدیل زباله‌ی تر به کمپوست خواهد بود، که اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت بسیج آموزش و فرهنگ‌سازی لازم را در روستاها انجام دهیم، دیگر نیازی به انتقال زباله روستاها به مراکز دفن نداریم.

وی تصریح کرد: اگر زباله‌های روستا در خود روستاها و توسط خود اهالی مدیریت شوند درصد قابل توجهی از حجم زباله تولیدی در روز کاسته می‌شود.

سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه هدف اصلی بسیج خدمت‌رسانی به مردم هست نسبت به اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد و گفت: مشکل زباله در مازندران مشکل مهمی است که همه مردم استان را درگیر خود می‌کند، با تدوین راهکار مناسب، می‌توان با استفاده از ظرفیت بسیج در روستاها در بخش آموزش مشکل مردم را برطرف کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 2 =