کد خبر : 238470
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
-

۱۴ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی معامله شد

۱۴ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی معامله شد

به گزارش قائم آنلاین، بازار متشکل ارزی مکانی برای عرضه و تقاضای بی‌واسطه ارز است که بر معاملات آنی و نقدی اسکناس متمرکز است. کانون صرافان، کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به عنوان بازیگران اصلی این بازار هستند و بانک مرکزی به عنوان بازیگردان اصلی، نرخ ارز را مدیریت می‌کند و نظارت

به گزارش قائم آنلاین، بازار متشکل ارزی مکانی برای عرضه و تقاضای بی‌واسطه ارز است که بر معاملات آنی و نقدی اسکناس متمرکز است.

کانون صرافان، کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به عنوان بازیگران اصلی این بازار هستند و بانک مرکزی به عنوان بازیگردان اصلی، نرخ ارز را مدیریت می‌کند و نظارت بانک مرکزی بر این بازار به صورت سیستماتیک و غیرمستقیم خواهد بود.

در این بین، اطلاعات دریافتی ، از بازار متشکل ارزی حاکی از آن است که ارزش معاملات اسکناس ارز در این بازار (شامل سه ارز دلار، یورو و درهم) از شنبه ۱۷ آبان تا ظهر ۱۹ آبان روند صعودی داشته و به بیش از ۱۴ میلیون دلار رسیده است.

همچنین، تعداد اعضای بازار متشکل ارز ایران(کارگزاران بازار) به ۳۰۰ صرافی رسیده و روند استقبال صرافان برای عضویت فزاینده و مثبت است. در حال حاضر کارگزاران بازار متشکل ارزی شامل ۱۶ بانک، ۱۸ صرافی بانکی (اعم از دولتی و خصوصی) و حدود ۲۷۰ صرافی غیر بانکی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − پنج =