کد خبر : 238357
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
-

گوجه و موز در صدر گران‌ترین میوه‌های بازار

گوجه و موز در صدر گران‌ترین میوه‌های بازار

به گزارش قائم آنلاین، امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین وضعیت نرخ و تامین میوه در میادین مرکزی میوه‌وتره‌بار مازندران اظهار کرد: هیچ کمبودی در تامین میوه در میادین استان وجود ندارد. وی در خصوص تداوم گرانی این روزهای گوجه در بازارهای میوه استان و رسیدن نرخ هر کیلو گوجه در خرده‌فروشی‌ها تا

به گزارش قائم آنلاین، امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین وضعیت نرخ و تامین میوه در میادین مرکزی میوه‌وتره‌بار مازندران اظهار کرد: هیچ کمبودی در تامین میوه در میادین استان وجود ندارد.

وی در خصوص تداوم گرانی این روزهای گوجه در بازارهای میوه استان و رسیدن نرخ هر کیلو گوجه در خرده‌فروشی‌ها تا نرخ ۱۷ هزار تومانی، گفت: قیمت دیروز گوجه در میادین میوه تا ۱۴ هزار تومان نیز رسیده بود و طی روز جاری این رقم به حدود ۱۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: درصد خرابی گوجه به نسبت سایر ارقام میوه‌های موجود در بازار بالاتر است و فروشندگان مجبورند با احتساب سود قانونی ۳۰ درصدی به دست مصرف‌کننده برسانند.

این فعال صنفی بازار میوه مازندران، ادامه داد: از سویی دیگر بحث صادرات گوجه و تغییر فصل نیز روی کمبود این میوه در بازار و متعاقبا افزایش قیمت آن اثرگذار بود و بنظر می‌رسد با نزدیک شدن  فصل رسیدن گوجه جم به بازار، کمی از تنش‌های قیمتی این میوه طی روزهای آینده بکاهد.

فخرآوران بیان کرد: امسال قیمت‌ها بسته به افزایش قیمت سبد، کارگر، کود و سموم و کرایه نسبت به سال قبل گران‌تر شده است و از سویی دیگر نیز قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا کرده است و خریداران برای خرید میوه، الویت‌بندی می‌کنند.

وی عنوان کرد: برای نمونه در سال گذشته قیمت بهترین پرتقال سر درختی در باغات حداکثر دو هزار تومان بود اما امسال این میوه را به راحتی کیلویی ۵ هزار تومان می‌خرند.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران افزود: امسال خرید نارنگی در میادین میوه بسیار خوب بود و در حال حاضر نیز برخی‌ها، پرتقال را با قیمت خوب پیش خرید می‌کنند و انبار می‌زنند و اوضاع خرید پرتقال نیز همانند نارنگی از باغداران مطلوب است.

این فعال صنفی بازار میوه مازندران، گفت: قیمت موز همچون هفته‌های گذشته به دلیل وارداتی بودن این میوه و نوسانات شدید ارز همچنان بالا است و قیمت هر کیلوی  این میوه در میادین، بین ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان است.

فخرآوران اعلام کرد: طی روز جاری یک افزایش ۱۰۰۰ تومانی برای پیاز را داشتیم و قیمت این میوه در میادین کیلویی ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی در خصوص قیمت سایر میوه‌های میادین میوه استان، اذعان کرد: در بازار امروز قیمت هر کیلو سیب درجه یک سفید دماوندی  ۱۰ الی ۱۱ هزار تومان، سیب سفید مراغه ۵ تا ۶ هزار تومان، سیب قرمز درجه یک دماوندی ۱۰ هزار تومان، سیب قرمز مراغه ۵ تا ۶ هزار تومان و خیار ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، اضافه کرد: قیمت هر کیلو گوجه ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان، موز ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان، لیمو ترش برزیلی ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان، نارنگی درجه یک ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، پرتقال ۶ هزار تومان، انگور سیاه تاکستان ۸ تا ۹ هزار تومان، انگور سیاه سردشت ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان، انگور فخری ۱۰ هزار تومان، انار سوپر ۱۲ هزار تومان و انار درجه یک ۸ الی ۹ هزار تومان است.

به گفته رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ساری، قیمت هر کیلو سیب زمینی در میادین استان ۴ تا ۵ هزار تومان و پیاز سفید نیز ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

فخرآوران متذکر شد: نوسانات قیمتی روزهای اخیر بیشتر متوجه میوه‌هایی نظیر پیاز، گوجه و موز بوده که هر کدام بسته به دلایلی نظیر شرایط آب‌وهوایی، افزایش نرخ دلار، صادرات، پایان فصل برداشت و مسائلی این‌گونه تغییرات افزایشی قیمتی در بازار داشتند.

وی یادآور شد: سود قانونی واحدهای صنفی و خرده‌فروشی‌های سطح شهر بین ۲۰ و نهایتا تا ۳۰ درصد از قیمت فاکتور خرید از میادین میوه و تره‌بار شهرستان‌ها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =