کد خبر : 238318
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
-

دیپلمات‌ ارشد سئول به ملاقات پامپئو و تیم بایدن می‌رود

دیپلمات‌ ارشد سئول به ملاقات پامپئو و تیم بایدن می‌رود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، خانم کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی پس از دیدار از یادبود کهنه‌سربازان جنگ کره به خبرنگاران گفت، هنوز بسیار زود است که درباره نحوه برخورد دولت جدید آمریکا درباره مسائل خاص اظهارنظر کنیم اما او انتظار نداشت که بایدن به سیاست صبر استراتژیک در قبال

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، خانم کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی پس از دیدار از یادبود کهنه‌سربازان جنگ کره به خبرنگاران گفت، هنوز بسیار زود است که درباره نحوه برخورد دولت جدید آمریکا درباره مسائل خاص اظهارنظر کنیم اما او انتظار نداشت که بایدن به سیاست صبر استراتژیک در قبال کره‌شمالی که در دولت باراک اوباما بود، بازگردد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، کانگ گفت: با توجه به اظهارات علنی برخی از مشاوران بایدن، فکر نمی‌کنم قصد بازگشت به صبر استراتژیکی که در گذشته وجود داشت، باشد. سیاست باید بر پایه پیشرفت و دستاوردهای متفاوتی که در سه سال گذشته حاصل شده است، قرار بگیرد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه کره‌جنوبی با اعضای تیم روابط خارجی و امنیتی جو بایدن دیدار خواهد کرد و درباره همکاری همکاری تبادل‌نظر می‌کند. مدت زمان سفر او به طر غیر معمولی طولانی است و او توضیحات بیشتری ارائه نداد.

سفر این مقام دیپلماتیک سئول به دعوت مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا انجام شد که ماه گذشته سفر برنامه‌ریزی خودش را به سئول، بعد از مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ لغو کرد.

دستور کار وزیر خارجه سئول شامل دیدار امروز دوشنبه با پامپئو برای گفت‌وگو درباره تحکیم ائتلاف میان دو کشور و مسائل مورد نظر در شبه جزیره کره است. او گفته است دیداری هم با سناتورها و پژوهشگران خواهد داشت.

روز یکشنبه مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته و در پیامی توییتری نوشت: مشتاق همکاری با تیم او بر سر ارزش‌های مشترک و روابط آتی هستم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =