کد خبر : 238214
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
-

فروغ فرخزاد در «وزن دنیا»

فروغ فرخزاد در «وزن دنیا»

به گزارش قائم آنلاین، در معرفی شماره جدید این ماهنامه ادبی عنوان شده است: در این شماره شعرهایی از شاعران استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و کردستان منتشر شده است. علاوه بر این، دو بخش «هم‌زبانان» و «کارگاه وزن دنیا» بازتاب‌دهنده‌ شعرِ شاعران فارسی‌زبانی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان و هندوستان و

به گزارش قائم آنلاین، در معرفی شماره جدید این ماهنامه ادبی عنوان شده است: در این شماره شعرهایی از شاعران استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و کردستان منتشر شده است. علاوه بر این، دو بخش «هم‌زبانان» و «کارگاه وزن دنیا» بازتاب‌دهنده‌ شعرِ شاعران فارسی‌زبانی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان و هندوستان و بخش دوم، منعکس‌کننده شعرهای ارسالی خوانندگان این نشریه است.

بخش «هوای تازه» در معرفی شاعران برگزیده‌ هر شماره در دو بخش آزاد و کلاسیک، نقد و بررسی کوتاهی بر شعرهای شقایق شاهرودی‌زاده و محمود صالحی فارسانی داشته است.

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌ نیز پرونده‌ای درباره‌ فروغ فرخزاد و کارنامه‌ شعری‌اش منتشر شده و ۲۰ شاعر و منتقد، هر کدام ۱۰ شعر از دیوان فروغ برگزیده‌اند.
از نویسندگان این پرونده می‌توان به
ابوالقاسم ایرانی، قاسم آهنین‌جان، شهاب مقربین، بنفشه حجازی، روح‌انگیز کراچی، رضا چایچی، گراناز موسوی، شهریار وقفی‌پور، سعدی گل‌بیانی، غلامرضا طریقی، لیلی گله‌داران، روجا چمنکار، مرتضی بخشایش، فرزانه قوامی، آناهیتا رضایی، فرزین پارسی‌کیا، سولماز نراقی، راضیه بهرامی، بهاره فریس‌آبادی، آرش الله‌وردی و نیلوفر شریفی اشاره کرد.

در این بخش دو گفت‌وگو با حورا یاوری در مورد نوآوری و دستاوردهای فروغ و گفت‌وگو با شهرام پرستش درباره‌ جنبه‌های جامعه‌شناختی شعر فروغ درج شده است.

بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌ نیز درباره‌ نسبت استاد محمدرضا شجریان و شعر فارسی، با آثاری از حمیدرضا نوربخش، بهدادبابایی و طاها افشین است.

همچنین در بخش «حرف‌های همسایه» این شماره‌ پرونده‌ای درباره کارنامه‌ نقادی عنایت سمیعی در عرصه‌ شعر، با نوشته‌هایی از شاپور جورکش، حافظ موسوی، امیر احمدی‌آریان، محمدرضا پورجعفری و… چاپ شده است.

شماره‌ دهم «وزن دنیا» با مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی پوریا سوری و سردبیری علی مسعودی‌نیا در ٢١٢ صفحه و با قیمت ٥٠ هزار تومان از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =