کد خبر : 238134
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
-

رئیس‌جمهور جدید آمریکا از چهار دهه استقامت و سربلندی ایران درس عبرت بگیرد

رئیس‌جمهور جدید آمریکا از چهار دهه استقامت و سربلندی ایران درس عبرت بگیرد

به گزارش قائم آنلاین، صفی‌الله رمضانخانی، کارشناس منطقه غرب آسیا و خاورمیانه در یادداشتی نوشت: اکنون که در داخل کشور برخی از پیروز شدن فرد جدید در انتخابات آمریکا اظهار خوشحالی می کنند گفتن چند نکته خالی از لطف نیست. نتایج انتخابات آمریکا برای ایرانی که در هر دوره از روسای جمهور آمریکا همواره با

به گزارش قائم آنلاین، صفی‌الله رمضانخانی، کارشناس منطقه غرب آسیا و خاورمیانه در یادداشتی نوشت:
اکنون که در داخل کشور برخی از پیروز شدن فرد جدید در انتخابات آمریکا اظهار خوشحالی می کنند گفتن چند نکته خالی از لطف نیست.
نتایج انتخابات آمریکا برای ایرانی که در هر دوره از روسای جمهور آمریکا همواره با فشار، تهدید، تحریم و اعمال سیاست های ناعادلانه مواجه بوده هیچ تفاوتی نمی‌کند به طوریکه تنها اسامی و افراد برای ایران تغییر کرده‌اند.
آمدن بایدن یا ماندن ترامپ و یا هر چه دیگر در آمریکا تنها چهره هایی هستند که ذات و اصل آنها یکی است و مطمئنا همانگونه که سیاست های آمریکا با اشکال جدید اما باطن یکسان در دوره اوباما و ترامپ اجرا شد حال با چهره دیگری عملیاتی خواهد شد.
رئیس جمهور جدید آمریکا هم باید از چهار دهه استقامت و سربلندی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عبرت بگیرد و به اشتباهات خود پی ببرد و نسبت به تروریسمی که علیه مردم ایران انجام شده، عذرخواهی کند.
همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان زنده و تلویزیونی به خوبی و روشنی بیان کردند: «سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا، حساب‌شده و مشخص است و با رفت‌وآمد اشخاص تغییر پیدا نمی‌کند، ممکن است با آمدن یا نیامدن یک فرد اتفاقاتی بیفتد اما به ما هیچ ارتباطی ندارد و در سیاست جمهوری اسلامی هیچ تاثیری نخواهد داشت».
البته نتیجه این انتخابات تنها برای برخی کشورهای منطقه که در دام نقشه های شوم آمریکا و اسرائیل در منطقه افتادند و در آخرین مرحله اقدام به عادی سازی روابط کردند، می تواند تاثیرگذار باشد به عنوان مثال اکنون که ترامپ رای نیاورد بعضی از کشورهای عربی از جمله عربستان یتیم خواهند ماند که در گرداب یمن گیر کرده اند.
نزدیک بودن زمان اضمحلال آمریکا نکته دیگری است که پازل آن در حال کامل شدن است بنابراین فارغ از این رنگ و لعاب های جمهوری خواه و دموکرات، نظام آمریکا در حال فروپاشی است که نشانه های آن به خوبی قابل مشاهده است که فروپاشی اخلاقی، استقلال خواهی برخی ایالت های آمریکا و مشکلات آنها در حوزه اقتصاد از جمله آنهاست.
شکست های آمریکا از ایران در مجامع بین المللی مانند شکست در دادگاه لاهه در مورد ۲ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران و شکست آمریکا در توقیف ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران نمونه ای از این اضمحلال و شکست ترامپ از ایران در دوره ریاست جمهوری اش است.
رفتارها و سیاست های غیر انسانی ترامپ در تشدید تحریم های دارویی علیه ایران غیرقابل توجیه است در پی این موضوع خانواده‌های بسیاری در ایران در غم از دست دادن عزیزان‌شان عزادار شدند. بدون شک تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا جنایت علیه بشریت است و سازمان های بین المللی باید هر چه سریع تر نسبت به این رفتار خصمانه واکنش جدی نشان دهند.
البته ترامپ هم مانند روسای جمهور پیشین آمریکا نتوانست ایران را تسلیم کند و نتیجه این سیاست های ظالمانه اش تنها ماندن در دنیا بود به طوری که اکنون تنها حامی او کشور دومنیکن بود.
با پایان یافتن انتخابات آمریکا، ترامپ هم بداند که دست خون آلودش در به شهادت رساندن سردار مقاومت شهید سلیمانی فراموش نخواهد شد و آمریکا باید منتظر انتقام سخت فرزندان روح الله باشد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =