کد خبر : 238195
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
-

اعتراضات آخرهفته بلاروس همراه با دستگیری بیش از ۵۰ معترض

اعتراضات آخرهفته بلاروس همراه با دستگیری بیش از ۵۰ معترض

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از رویترز، ویدئوهای منتشره از رسانه‌ مستقل محلی، اعضای سرویس امنیتی را نشان داد که مجهز به باتوم بوده و در حال تعقیب افراد در یک میدان عمومی بودند. آن‌ها سپس این افراد را محاصره و آن‌ها را سوار وسیله نقلیه کردند. رویترز به طور مستقل قادر به تأیید

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از رویترز، ویدئوهای منتشره از رسانه‌ مستقل محلی، اعضای سرویس امنیتی را نشان داد که مجهز به باتوم بوده و در حال تعقیب افراد در یک میدان عمومی بودند. آن‌ها سپس این افراد را محاصره و آن‌ها را سوار وسیله نقلیه کردند. رویترز به طور مستقل قادر به تأیید این ویدئو نبوده است.

خبرگزاری روسی تاس هم با ارجاع به “ناتالیا گانوسویچ”، سخنگوی شعبه مینسک وزارت کشور بلاروس نوشت که حدود ۱۰ نفر دستگیر شده‌ بودند.

طبق آنچه در مینسک به روال تبدیل شده، در روزهای قبل از شروع اعتراضات سرویس‌های اینترنت موبایل دچار اختلال شده، برخی خیابان‌های اصلی بسته شده و چندین ایستگاه مترو در مرکز شهر تعطیل می‌شوند. روز یکشنبه، این موضوع شامل تمام ۴ ایستگاه خط متروی جدیدی شد که تازه روز شنبه افتتاح شده بود.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی، چند هزار نفر در بنای یادبودی در مرکز مینسک برای آغاز رژه روز یکشنبه جمع شدند. این جمعیت سپس توسط پلیس پراکنده شدند و به چندین شاخه‌ای که در شهر رژه می‌رفتند، تقسیم شدند.

بنا بر اعلام گروه حقوق بشر ویاسنا، روز شنبه، ۶۰ دکتر و دیگر کارکنان پزشکی که برای یک تجمع گرد آمده بودند، دستگیر شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − شش =