کد خبر : 237972
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
-

هنیه: فلسطین با مثلث شر روبه‌رو است

هنیه: فلسطین با مثلث شر روبه‌رو است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه عصر امروز شنبه در سخنانی در کنفرانس مجازی “قدس امانت است و عادی‌سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) خیانت است” تصریح کرد: برگزاری این کنفرانس بیانگر محوری بودن مساله فلسطین است، زیرا امت پیوندهای بی‌شماری با این مساله دارد. این کنفرانس همچنین تاکیدی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه عصر امروز شنبه در سخنانی در کنفرانس مجازی “قدس امانت است و عادی‌سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) خیانت است” تصریح کرد: برگزاری این کنفرانس بیانگر محوری بودن مساله فلسطین است، زیرا امت پیوندهای بی‌شماری با این مساله دارد. این کنفرانس همچنین تاکیدی بر پویایی و زنده بودن امت است و قبلا نیز گفتیم که امت به رغم شرایط سخت کنونی تمامی توان خود را برای دفاع از اصول خود به کار می‌گیرد.

هنیه افزود: امت تمام توان و امکانات خود را برای دفاع از قضیه قدس و حمایت از مسجد الاقصی به کار گرفته است.

وی اشاره کرد که ترامپ می‌خواست مساله فلسطین را به کلی نابود کند اما امروز او خود در حال نابودی است و مساله فلسطین همچنان برقرار و پایدار است.

رهبر حماس خاطر نشان کرد: بیداری امت زمانی نمایان شد که همگی برای حمایت از پیامبر بزرگ اسلام (ص) به پا خواستند.

اسماعیل هنیه تاکید کرد: ما باید یک استراتژی واضح در پیش می‌گرفتیم و این کار را کردیم و دست به اقداماتی زدیم، از جمله متحد کردن ملت فلسطین و به کارگیری تمامی امکانات برای مقابله با دشمن صهیونیستی و توطئه‌های آن علیه مساله فلسطین.

هنیه در بخش دیگری از سخنانش به طرح به اصطلاح صلح ترامپ اشاره و عنوان کرد که هدف از معامله قرن ایجاد محیطی است که در آن مساله فلسطین هیچ حامی و پشتیبانی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: فلسطین اکنون با مثلث سیاسی شر یعنی معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری و پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مواجه است.

هنیه در رابطه با مقابله با این مثلث گفت که ما یک استراتژی را برای مقابله با مثلث شر در پیش گرفتیم که مبتنی بر چند اصل است، از جمله با متحد ساختن ملت فلسطین و به کارگیری تمامی ابزارهای قدرت برای مقابله با طرح نابودی فلسطین، پایبندی به پروژه مقاومت، ایجاد یک پایگاه حمایتی عربی و اسلامی، برقراری روابط خوب و نزدیک با تمامی آزادگان جهان و به کارگیری تمامی توان و امکانات به منظور تثبیت حق فلسطینیان

وی خاطر نشان کرد که در جریان پیگیری نتایج انتخابات آمریکا نباید گول هیچ شعاری یا توهمات آمریکایی‌ها را بخوریم.

هنیه افزود: نباید دوباره در دام مذاکرات بی‌نتیجه سازش با دشمن صهیونیستی گرفتار شویم، زیرا برای ما ثابت شده که دولت‌های آمریکایی چه موضع و رویکردی در قبال رژیم صهیونیستی دارند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: باید اقداماتی را که برای تحقق آشتی ملی و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی، تشکیل دولت وحدت ملی، شورای ملی و بازسازی ساختار سازمان آزادی‌بخش با مشارکت تمامی گروه‌ها آغاز کردیم، به سرانجام برسانیم.

اسماعیل هنیه گفت که جنبش حماس همچنان به آشتی و وحدت ملی پایبند است و از اقدامات انجام شده پا پس نمی‌کشد.

هنیه تصریح کرد: باید چتری حمایتی برای مساله فلسطین تشکیل دهیم و در مقابل پروژه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی بایستیم، زیرا امت هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیرد و عادی‌سازی روابط با اشغالگران در فرهنگ امت جایی ندارد و تنها موجب پشیمانی است.

وی تاکید کرد که ما در مقابل تحولاتی راهبردی در رابطه با اوضاع اسلامی و عربی قرار داریم و باید تمام توان خود را به کار گیریم تا بتوانیم برنامه‌های خود را به مرحله اجرا برسانیم و تنها بر خدا و قدرت و وحدت برای دفاع از مساله فلسطین متکی باشیم.

اسماعیل هنیه در بخشی از سخنانش به پیروزی عزم و اراده اسیر ماهر الاخرس بر سازمان زندان‌های صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اسیر ماهر الاخرس که در نبرد شکم‌های خالی بر دشمن صهیونیستی پیروز شد، نمونه بارزی از اصرار و پافشاری بر پیروزی بود و این کنفرانس نیز همین راه را خواهد رفت.

لازم به ذکر است که بزرگ‌ترین کنفرانس مجازی بین‌المللی در حمایت از فلسطین با شعار “قدس امانت است و عادی‌سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) خیانت است” از امروز شنبه آغاز به کار کرده است.

در این همایش که به همت ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین و مرکز روابط ترکیه و جهان اسلام در حال برگزار است، شخصیت‌های سرشناسی همچون اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، خالد مشعل رئیس پیشین دفتر سیاسی این جنبش، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ماندلا ماندلا فعال حقوقی بین‌المللی و نوه نلسون ماندلا رهبر فقید و مبارز آفریقای جنوبی و فعالان بین‌المللی حوزه فلسطین مشارکت دارند.

این کنفرانس با مشارکت بیش از ۵ هزار فعال حوزه فلسطین از ۷۰ کشور مختلف جهان در حال برگزاری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =