کد خبر : 237923
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
-

هشدار مدیریت بحران درباره احتمال آبگرفتگی معابر

هشدار مدیریت بحران درباره احتمال آبگرفتگی معابر

به گزارش قائم آنلاین،  با توجه به جریانات جنوبی سطح زمین؛ هوای استان تا فردا، صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود و در برخی ساعت‌ها به علت عبور امواج کم دامنه ، شاهد افزایش ابر در مناطق مختلف خواهیم بود. از بعدازظهر امروز شنبه ۱۷ آبان تا اواخر روز یکشنبه ۱۸ آبان با تقویت

به گزارش قائم آنلاین،  با توجه به جریانات جنوبی سطح زمین؛ هوای استان تا فردا، صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود و در برخی ساعت‌ها به علت عبور امواج کم دامنه ، شاهد افزایش ابر در مناطق مختلف خواهیم بود.

از بعدازظهر امروز شنبه ۱۷ آبان تا اواخر روز یکشنبه ۱۸ آبان با تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور تراز میانی جو، شاهد آسمانی ابری همراه با بارندگی متناوب (گاهی بصورت رگباری)، کاهش دما و وزش باد – از شب بتدریج کاهش ابر خواهیم بود.

در نیمه غربی استان، باران بیشتری خواهد بارید و آبگرفتگی معابر هم دور از انتظار نیست.

هوای استان مازندران در روز‌های دوشنبه ۱۹ تا چهارشنبه ۲۱ آبان صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و افزایش نسبی دما – در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.
وی افزود: دریا هم تا فردا با موج کوتاه همراه است.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، مبنی بر شکل‌گیری و سپس تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بعدازظهر امروز تا آخر وقت روز یکشنبه ۱۸ آبان ماه شاهد بارش متناوب باران (گاهی به صورت رگباری)، کاهش دما، وزش باد نسبتاً شدید موقتی، رعد و برق، بارش برف در مناطق مرتفع سردسیر و مواج شدن دریا در سطح استان هستیم.

از همین رو احتمال آبگرفتگی در نیمه غربی استان، مه آلود شدن و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود لذا به کلیه هم استانی‌های عزیز و مسافرین محترم توصیه می‌شود:

رانندگان محترم با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش شدید در محور‌های کوهستانی ضمن اطلاع از مسیر با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

دامداران و ساکنین بومی، دام‌های خود را به دور از ارتفاعات، دره‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.

با توجه به پیش‌بینی بارش و وقوع رعد و برق در دامنه‌ها و ارتباط استان، از توقف و برپایی چادر در حاشیه دره‌ها و مسیل‌ها، کوه‌پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضای باز جداً خودداری شود.

شهرداران و دهیاران به دلیل پیش‌بینی و احتمال آبگرفتگی در معابر و شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورند.

به کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه می‌گردد ضمن آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی، همچون گذشته را داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =