کد خبر : 237946
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
-

استقبال بی نظیر از تورنمنت ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج کارلسن همراه با پخش زنده

استقبال بی نظیر از تورنمنت ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج کارلسن همراه با پخش زنده

به گزارش قائم آنلاین، باتوجه به شیوع کرونا اکثر رقابتهای ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد. در این بین تنها رقابتهای شطرنج بود که به صورت آنلاین و با استقبال بی نظیر پیگیری شد. بسیاری از بزرگان شطرنج از جمله مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج دنیا تصمیم گرفته که تور های چند میلیون

به گزارش قائم آنلاین، باتوجه به شیوع کرونا اکثر رقابتهای ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد. در این بین تنها رقابتهای شطرنج بود که به صورت آنلاین و با استقبال بی نظیر پیگیری شد.
بسیاری از بزرگان شطرنج از جمله مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج دنیا تصمیم گرفته که تور های چند میلیون دلاری برگزار کنند. بعد از موفقیت اولین تور کارلسن حالا این نابغه شطرنج می خواهد تور ۱٫۵ میلیون دلاری شطرنج را راه بیندازد؛ توری که به گفته ی خیلی از شطرنج بازان مهیج تر و جذاب تر از گذشته است.

شاید اگر رقابتهای شطرنج به صورت حضوری پیگیری می شد، قدرت های شطرنج جهان نمی توانستند با فاصله های زمانی کم با یکدیگر به رقابت بپردازند. از آنجایی که تماشاگران زیادی برای این رقابت ها وقت صرف می کنند قرار است تور ۱٫۵ میلیوت دلاری کارلسن به صورت زنده از شبکه یورو اسپورت پخش شود.
به اعتقاد بسیاری از شطرنج بازان این گام بسیار مهمی برای رشد و دیده شدن شطرنج است. گروهی که به کارلسن در خصوص برگزاری این رقابت ها کمک می کنند در تازه ترین اظهارات خود از توافق یورو اسپورت برای پخش زنده این رقابتها خبر داده اند. با این تفاسیر این مسابقات برای آسیا و اروپا در دسترس خواهد بود.
پخش زنده رقابتهای شطرنج در شبکه های مهم آن هم در کنار ورزش هایی مانند فوتبال و تنیس باعث شده که جایگاه اصلی این رشته برای همه نمایان شود. این توافق نامه به دنبال رشد باورنکردنی پوشش شطرنج آنلاین در سال جاری رخ داده است جایی که میلیون ها طرفدار با اینترنت و کامپیوتر به تماشای ستاره هایی مانند مگنوس کارلسن می پرداختند.
تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج به همت سایت چس ۲۴ و مگنوس کارلسن برگزار می شود. قرار است این تور با ۱۰ تورنمنت آنلاین و جذاب با حضور چهره های برتر شطرنج دنیا برگزار شود. این مسابقات اواخر نوامبر (اوایل آذر) آغاز شده و تا ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.
توافق نامه یورو اسپورت نشان می دهد که این مسابقات مهیج به صورت زنده و به زبان های انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی و اسپانیایی پخش شود. این موضوع می تواند آغازی برای رشد چشمگیر شطرنج باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =