کد خبر : 237767
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
-

تمام توانمان را سلامت مردم جامعه بکار می‌گیریم

تمام توانمان را سلامت مردم جامعه بکار می‌گیریم

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ سیاوش مسلمی در نشست سالانه مسئولین و مدیران مراکز درمانی سپاه کربلا که در مجتمع فرهنگی آموزشی ادهم شهرستان جویبار برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت  با اشاره اینکه عرصه سلامت همیشه در اسلام مطرح است، اظهار کرد: امروزه در عرصه‌ای به نام عرصه مقابله با

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ سیاوش مسلمی در نشست سالانه مسئولین و مدیران مراکز درمانی سپاه کربلا که در مجتمع فرهنگی آموزشی ادهم شهرستان جویبار برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت  با اشاره اینکه عرصه سلامت همیشه در اسلام مطرح است، اظهار کرد: امروزه در عرصه‌ای به نام عرصه مقابله با ویروس کرونا قرار گرفتیم و انتظار بزرگی از مجموعه سپاه  دراین مقوله است چرا که هرجا  مشکلی در کشور بوجود آمد، سپاه بنا بر وظیفه ذاتی خود در آن میدان حاضر شده و نقش آفرینی کرده است.

فرمانده سپاه کربلا با به اقدامات  حوزه سلامت اشاره کرد و افزود:  قرارگاه امام رضا(علیه السلام) بخاطر ماهیتی که دارد به معاونت بهداری واگذار شده است تا چگونگی کارها در حوزه بهداشت و درمان توسط این معاونت اجرا شود.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه سپاه کربلا با داشتن بیمارستان ولایت و ۱۴ مرکز درمانی در شهرستان ها، به عنوان پرچمدار حوزه درمانی برای خدمت به محرومین و مستضعفین در حال فعالیت است، اضافه کرد: مهم ترین سرمایه های اجتماعی مردم هستند و کمک به محرومین نگهداری سرمایه های اجتماعی محسوب می شوند.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید براینکه باید با همه ظرفیت ها را در خدمت به مردم به کار گرفت، خاطرنشان کرد:اگر در هربحرانی سپاه وارد میدان می شود، بواسطه سرمایه مردمی چون بسیج می باشد چرا که بسیچ پای کار نظام ایستاده است.

مسلمی  خدمات بهداشتی و درمانی به مردم را وظیفه اصلی مجموعه کادر درمانی سپاه دانست و افزود: باید همیشه چند اصل اساسی را در  فعالیتها مدنظر قرار داد که یکی از آنها تکریم ارباب رجوع است.لذا وقتی مردم به مراکز درمانی مراجعه می کنند هم از نظر  سلامت جسمی و هم از نظر سلامت روحی دچار مشکل هستند، لذا ضروری است به شایستگی مردم را مورد تکریم قرار دهیم.

فرمانده سپاه کربلا به ایثار و از خودگذشتگی کادر درمانی برای خدمات دهی به مردم اشاره کرد و یادآور شد: با همکاری مجموعه پزشکان متخصص و درمانی یک فضای آرام در بیمارستان ولایت سپاه حاکم است که مردم به این مجموعه درمانی اعتماد دارند.

مسلمی در ادامه با تاکید بر اینکه کلینیک های درمانی  سپاه حافظ سرمایه های اجتماعی هستند، افزود: باید همه توان خود را برای سلامت افراد جامعه بکار بگیریم.

پایگاه‌های مقاومت بسیج به پایگاه‌های سلامت تبدیل شوند

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا نیز با اشاره تلاش کادر درمانی مجموعه سپاه در ایام کرونا گفت: با توجه به برخی مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان است، سپاه در ایام کرونا به‌ویژه پیک اول کرونا سربلند بیرون آمد.


ولی اللهی در ادامه با بیان اینکه دوره‌های توانمندسازی مدیران سلامت نواحی در دستور کار قرار دارد، افزود: هزینه‌های مراکز درمانی باید برنامه‌محور باشد و مراکز درمانی باید برنامه‌های خود را اعم از توسعه و تجهیز و نیز در حوزه بهداشت و بهداری، به سمت هدف‌گذاری در آمدها پیش ببرند.

ولی‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود به  اهمیت نقش سپاه در قطع زنجیره کرونا اشاره کرد و گفت: مشکلات اصلی که کرونا در حوزه اقتصادی و درمانی ایجاد کرده است کل دنیا را فلج کرده و به طبع آن ایران هم دچار مشکل شده است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا با تصریح بر اینکه باید به سمت کم کردن عوارض کرونا برویم، خاطرنشان کرد: کرونا ویروسی است که در حال حاضر درمان خاصی ندارد و تنها عامل آن قطع زنجیره است.

این مسئول با اشاره به اینکه سپاه در پیک اول کرونا به تولید ماسک و ضدعفونی امکان پرداخت، گفت: طرحی را سازمان بسیج برای قطع زنجیره کرونا اعلام کرده است که ما باید آمادگی کامل داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: باید پایگاه‌های مقاومت بسیج به پایگاه‌های سلامت تبدیل شوند تا بتوان با گروه‌بندی و شناسایی جامعه هدف کمک کار دانشگاه علوم پزشکی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + سه =