کد خبر : 237685
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
-

۶۲ درصد نمونه گیری‌های کرونا در قم مثبت است

۶۲ درصد نمونه گیری‌های کرونا در قم مثبت است

به گزارش قائم آنلاین، سیامک محبی امروز در گفت وگو ، در قم با بیان این که موارد بستری و فوت کرونایی در هفته اخیر همچنان در کشور رو به افزایش است خاطر نشان کرد: البته این روند در قم با شیبی کُند نزولی شده، اما قم همچنان در وضعیت قرمز است. وی درباره آمار

به گزارش قائم آنلاین، سیامک محبی امروز در گفت وگو ، در قم با بیان این که موارد بستری و فوت کرونایی در هفته اخیر همچنان در کشور رو به افزایش است خاطر نشان کرد: البته این روند در قم با شیبی کُند نزولی شده، اما قم همچنان در وضعیت قرمز است.

وی درباره آمار کرونایی هفته گذشته در استان قم نیز تصریح کرد: در هفته گذشته، ۷۴۸ مورد مراجعه به اورژانس و شناسایی ۴۳۶ بیمار جدید در قم ثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: خوشبختانه هم مراجعه و هم بستری کرونایی در قم و در هفته گذشته کاهشی بوده است.

رشد نمونه گیری کرونایی در مراکز بهداشت استان

محبی با بیان این که بیماریابی کرونایی در سطح استان سبب مراجعه کمتر به بیمارستان ها شده است اضافه کرد: در حالی ۵۰ درصد نمونه گیری ها در هفته اخیر در مراکز سرپایی قم انجام شده است که این درصد در شهریور ماه گذشته ۲۷ درصد بود.

وی تأکید کرد: آمار گویای آن است که ۶۲ درصد نمونه گیری های کرونایی اخیر در استان قم مثبت می شود که این عدد همچنان عددی بالاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین ابراز امیدواری کرد که محدودیت های کرونایی با رعایت همه مردم همراه باشد.

محبی ضمن گلایه از برخی سازمان ها و نهادها درباره عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی بیان داشت: دفاتر پلیس+۱۰، پایانه های درون شهری و برون شهری، آموزشگاه ها، مجتمع های خرید و پاساژها، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی، زندان ها، تالارهای پذیرایی و نانوایی ها از جمله مراکزی هستند که نمرات خوبی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی کسب نکرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم استفاده از ماسک را در قم و نسبت به هفته گذشته بهتر دانست و گفت: استفاده عموم مردم قم از ماسک به ۷۳ درصد رسیده است.

۲۵ دستگاه اجرایی مردود شدند

وی با اشاره به این که نظارت ها و غیرفعال سازی های احتمالی یا پلمب ها همانند پلمب اخیر دو شعبه بانک همچنان ادامه خواهد یافت عنوان کرد: متأسفانه ۲۵ دستگاه اجرایی در استان آمار کمتر از ۶۰ درصد را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارند که باید به صورت جدی پیگیری شود.

محبی با معرفی برخی از این دستگاه ها اظهار کرد: امور مالیاتی شعبه ۲۶۰۱، بانک صادرات شعبه شاهد، ساختمان شهید کمیلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، شهرداری منطقه یک، اداره جهاد کشاورزی، موسسه قرض الحسنه جواد الائمه (ع) و بانک پارسیان شعبه میدان جهاد از جمله اماکنی هستند که باید نسبت به رعایت پروتکل ها اهتمام داشته باشند.

وی در پایان به تالارهای پذیرایی استان هشدار داد که تنها می توانند از فرصت غذای بیرون بر و استفاده از یک سوم ظرفیت رستورانی خود استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =