کد خبر : 237467
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
-

واگذاری ۲۷۴ واحد مسکونی اداری و تجاری بیت‌المال بدون برگزاری مزایده

واگذاری ۲۷۴ واحد مسکونی اداری و تجاری بیت‌المال بدون برگزاری مزایده

به گزارش قائم آنلاین، به استناد بند ۱۷ گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به صورت‌های مالی سازمان ملی زمین و مسکن در انتهای سال ۹۷، تعداد ۲۷۴ واحد شامل شش واحد اداری و تجاری و ۲۶۸ واحد مسکونی در تهران و شهرستان‌ها بدون برگزاری مزایده و در برخی موارد به قیمت کمتر از

به گزارش قائم آنلاین، به استناد بند ۱۷ گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به صورت‌های مالی سازمان ملی زمین و مسکن در انتهای سال ۹۷، تعداد ۲۷۴ واحد شامل شش واحد اداری و تجاری و ۲۶۸ واحد مسکونی در تهران و شهرستان‌ها بدون برگزاری مزایده و در برخی موارد به قیمت کمتر از قیمت کارشناسی و به صورت نقد و اقساط واگذار شده است.

مطابق شواهد موجود، واگذاری ۲۲۸ واحد مسکونی و شش واحد اداری و تجاری از تعداد کل واحدهای مطرح شده بر اساس مصوبۀ هیئت‌مدیره و ۴۰ واحد مسکونی دیگر نیز بر اساس دستور وزیر بوده که حداقل تعداد ۱۱ واحد آپارتمان مسکونی به کارکنان نهادهای خاص واگذار شده است.

بر اساس گزارش‌های مندرج در صورت مالی سازمان ملی زمین و مسکن در انتهای سال ۹۷، این‌گونه واگذاری‌ها در سنوات گذشته نیز صورت گرفته که علی‌رغم درخواست سازمان حسابرسی، فهرست آن شامل مشخصات کامل آن‌ها، تاکنون در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.

در همین ارتباط، انطباق واگذاری‌های مزبور با اهداف سازمان ملی زمین و مسکن برای سازمان حسابرسی محرز نگردیده است.

بر اساس این گزارش، در شرایطی شاهد واگذاری ۲۷۴ واحد در سال ۹۷ بودیم که وزارت راه و شهرسازی در این سال دوره وزارت دو وزیر را تجربه کرده است. در حقیقت، تصدی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی از ۲۴ مردادماه سال ۹۲ تا ۲۸ مهرماه سال ۹۷ بر عهده عباس آخوندی بوده ‌اما پس از استعفای آخوندی، محمد اسلامی از تاریخ ۵ آبان ماه سال ۹۷ در سمت وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرده است.

همچنین به تبع تغییر وزیر در سال ۹۷، مدیریت سازمان ملی زمین و مسکن نیز دچار تحول شده و حمیدرضا عظیمیان و سپس علی نبیان در این سال به عنوان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن فعالیت کرده‌اند.

لازم به تاکید است در جریان سومین استیضاح عباس آخوندی توسط مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲۲ اسفند ۹۶ انجام شد و با نتیجه ۹۲ رای موافق و ۱۵۲ رای مخالف و دو رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ به پایان رسید، شایعه اعطای واحدهای مسکونی به نمایندگان مجلس دهم مطرح شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − دو =