کد خبر : 237569
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
-

هشدار حماس و جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی نسبت به اهمال در درمان اسیران مبتلا به کرونا

هشدار حماس و جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی نسبت به اهمال در درمان اسیران مبتلا به کرونا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت المسیره، این دو گروه در بیانیه جداگانه ای از سازمان های حقوق بشری و بین المللی خواستند مسوولیت خود را تمام و کمال بدون هیچ کاستی برای حمایت از اسیران فلسطینی و پیگیری اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندانها و

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت المسیره، این دو گروه در بیانیه جداگانه ای از سازمان های حقوق بشری و بین المللی خواستند مسوولیت خود را تمام و کمال بدون هیچ کاستی برای حمایت از اسیران فلسطینی و پیگیری اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندانها و درمان اسیران مبتلا به این ویروس انجام دهند.

جنبش جهاد اسلامی هشدار داد، اتفاقات داخل زندان ها را در مورد شیوع ویروس کرونا میان اسرا در نتیجه سهل انگاری عامدانه مقامات اشغالگر در اجرای اقدامات پیشگیری از شیوع ویروس که چند تن از اسرا را مبتلا کرده، با نهایت توجه و نگرانی پیگیری می کند.

این جنبش رژیم صهیونیستی را مسوول سلامت همه اسرا به ویژه اسیران مبتلا به کرونا دانست و اعلام کرد: خطری که جان اسیران را تهدید کند، تحمل نخواهیم کرد و دفاع از آنها و تامین آزادی آنها در صدر اولویت های ملی ما خواهد بود.

حماس هم تاکید کرد، با نهایت نگرانی ابتلای دهها تن از اسیران فلسطینی در زندانهای اسرائیل به کرونا را پیگیری می کند.

این جنبش به رژیم صهیونیستی و رهبران آن نسبت به سهل انگاری عامدانه در حق اسیران فلسطینی هشدار داده و این رژیم را مسوول وضعیت سلامتی در زندانها و بازداشت گاه ها اعلام کرد.

همچنین اداره زندان های رژیم صهیونیستی از ابتلای چهار اسیر به کرونا در زندان جلبوع خبر داد. با احتساب این آمار جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در زندان جلبوع به ۶۹ تن رسید.

اما هیئت امور اسرا و آزادگان وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که ۶۱ اسیر جدید کرونا گرفته اند و تعداد مبتلایان به کرونا در این زندان در مجموع به ۷۳ تن رسیده است تا جایی که این زندان که در آن ۳۶۰ بازداشتی فلسطینی قرار دارند، کاملا قرنطینه شده است.

تعداد اسرای فلسطینی مبتلا به کرونا در زندانهای اسرائیل به ۱۰۴ تن رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + هفت =