کد خبر : 237522
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
-

رسانه کره شمالی بر “دوستی شکست‌ناپذیر” با چین تأکید کرد

رسانه کره شمالی بر “دوستی شکست‌ناپذیر” با چین تأکید کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، “تونگیل سینبو”، هفته‌نامه تبلیغاتی کره شمالی در مقاله‌ای نوشت: روابط کره شمالی- چین در حال جلب توجه جهانیان به عنوان یک رابطه ویژه و بدون سابقه و یک دوستی شکست‌ناپذیر است که هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را در هم بشکند. بر اساس این مقاله که به جنگ

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، “تونگیل سینبو”، هفته‌نامه تبلیغاتی کره شمالی در مقاله‌ای نوشت: روابط کره شمالی- چین در حال جلب توجه جهانیان به عنوان یک رابطه ویژه و بدون سابقه و یک دوستی شکست‌ناپذیر است که هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را در هم بشکند.

بر اساس این مقاله که به جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ کره- که در آن چین در کنار کره شمالی با نیروهای کره جنوبی، آمریکا و سازمان ملل جنگید- اشاره می‌کند، “چین و کره شمالی دارای تاریخچه و سنت دیرینه حمایت و همکاری نزدیک با یکدیگر در مسیر دستاوردهای مشترک، از جمله تلاش برای آزادی ملی و تأسیس سوسیالیسم هستند. ”

این مقاله افزود که روابط دوجانبه این کشور اخیراً به منظور برآورد نیازهای عصر حاضر و منافع مشترک مردم، به درجه بالاتری ارتقا پیدا کرده است.

پیونگ‌یانگ در بحبوحه بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن و چندین چالش داخلی دیگر، از جمله پیامدهای مبارزات طولانی ضدویروس، ویرانی به بار آمده از طوفان‌های اخیر و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های جهانی فلج‌کننده، به دنبال حفظ روابط نزدیک‌تر با متحد قدیمی خود بوده است.

تنها در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی و شی جینپینگ ۵ پیام رد و بدل کردند.

ماه گذشته، کیم اندکی پس از بازدید از گورستانی در استان پیونگان جنوبی کره شمالی، به گورستان و بنای یادبودی در چین، سبدهای گل ارسال کرد تا به سربازان کشته شده چینی در جنگ کره ادای احترام کند و سالگرد حضور آن‌ها در این جنگ را گرامی داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 14 =