کد خبر : 237508
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
-

درخواست‌ها برای لغو نتایج همه‌پرسی قانون اساسی الجزایر

درخواست‌ها برای لغو نتایج همه‌پرسی قانون اساسی الجزایر

به گزارش قائم آنلاین، عربی۲۱ نوشت که به دنبال عدم مشارکت بیش از ۷۶ درصد واجدین شرایط در انتخابات همه‌پرسی قانون اساسی الجزایر و استقبال ضعیف از آن مقامات و رؤسای احزاب مختلف خواستار لغو نتایج این انتخابات علی‌رغم رأی مثبت به آن شدند. در همین حال جنبش “جامعه صلح”، بزرگترین جنبشی که پیش از

به گزارش قائم آنلاین، عربی۲۱ نوشت که به دنبال عدم مشارکت بیش از ۷۶ درصد واجدین شرایط در انتخابات همه‌پرسی قانون اساسی الجزایر و استقبال ضعیف از آن مقامات و رؤسای احزاب مختلف خواستار لغو نتایج این انتخابات علی‌رغم رأی مثبت به آن شدند.

در همین حال جنبش “جامعه صلح”، بزرگترین جنبشی که پیش از این خواستار رد تغییرات قانون اساسی شده بود، پس از اعلام نتایج همه‌پرسی تأکید کرد که مشارکت کم و میزان مخالفان در همه پرسی پیش نویس اصلاحیه قانون اساسی اعتبار قانون اساسی جدید را زیر سؤال می‌برد.

عبد الله جاب الله، رئیس جبهه عدالت و توسعه الجزایر نیز خواستار لغو پیش نویس قانون اساسی شد و گفت که نباید به درصد رأی دهندگان به این پیش‌نویس توجه کرد، چراکه آنها تنها ۱۳ درصد از کل رأی دهندگان را تشکیل می‌دهند.

همه پرسی تأیید یا رد اصلاحات قانون اساسی الجزایر روز یکشنبه برگزار شد.

ناصر حمدادوش، نماینده پارلمان الجزایر هم در این باره تأکید کرد: این قانون اساسی فاقد مشروعیت مردمی است و درصد رأی دهندگان به آن نشان می‌دهد که صلاحیت تصویب شدن به عنوان قانون اساسی الجزایر را ندارد.

رئیس کمیته ملی انتخابات الجزایر پس از برگزاری و شمارش آرای همه‌پرسی پیش نویس اصلاحات قانون اساسی این کشور اعلام کرد که از ۲۴ میلیون الجزایری واجد شرایط رای دادن فقط ۵ میلیون ۶۳۹ هزار و ۱۷۲ نفر شرکت کرده بودند‎ که از این تعداد، ۳ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۵۱۸ نفر به اصلاح قانون اساسی رای مثبت دادند.

بر اساس این گزارش، ۲۳.۷ درصد از واجدین شرایط در این همه پرسی شرکت کردند که آمار بسیار پایینی بشمار می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 9 =