کد خبر : 237289
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
-

“لندن ۲۶ میلیون دلار برای بستن پرونده‌های جنایت جنگی سربازانش در عراق پرداخته”

“لندن ۲۶ میلیون دلار برای بستن پرونده‌های جنایت جنگی سربازانش در عراق پرداخته”

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه “سان” در گزارشی نوشت که مسئولان وزارت دفاع انگلیس به کمک وکلای بریتانیایی ۲۶ میلیون دلار برای حل و فصل دعاوی قضایی که شمار آنها بیش از یک هزار مورد است، پرداخت کرده، پرونده‌هایی که به دلیل نقص مدارک هنوز به مرحله دادرسی نرسیده است. این روزنامه انگلیسی افزود: در

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه “سان” در گزارشی نوشت که مسئولان وزارت دفاع انگلیس به کمک وکلای بریتانیایی ۲۶ میلیون دلار برای حل و فصل دعاوی قضایی که شمار آنها بیش از یک هزار مورد است، پرداخت کرده، پرونده‌هایی که به دلیل نقص مدارک هنوز به مرحله دادرسی نرسیده است.

این روزنامه انگلیسی افزود: در یکی از موارد، ۱۸۷ هزار دلار برای حل و فصل پرونده قتل برای تبرئه سربازان دخیل در تحقیقات قضایی پرداخت شده است.

سان به نقل از سرگرد رابرت کامبل که یکی از سه سرباز متهم به عملیات قتل در استان بصره عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی است، نوشت: وزارت دفاع انگلیس برای حفاظت از خود این مبالغ را پرداخت کرده است و پرداخت این مبالغ برای حل و فصل دعاوی قضایی به معنای اعتراف به جنایت است.

روزنامه مذکور افزود: دولت بریتانیا برای حل و فصل ۳۰۳ کیفرخواست قضایی تقریبا ۲۶ میلیون دلار پرداخت کرده و ۴۱۴ کیفرخواست دیگر وجود دارد که انتظار می‌رود، پیش از دادرسی حل و فصل شود همچنین ۲۱۷ پرونده دیگر وجود داشت که یا لغو و یا طرف شکایت‌کننده انصراف داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 3 =