کد خبر : 237217
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
-

۱۳ آبان روز برملاشدن ماهیت پلید امریکاست

۱۳ آبان روز برملاشدن ماهیت پلید امریکاست

به گزارش قائم آنلاین، روز ۱۳ آبان که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده

به گزارش قائم آنلاین، روز ۱۳ آبان که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

بر همین اساس، تحولات سیاسی – اجتماعی ثبت شده در روز ۱۳ آبان، نقاط عطف مهمی در تاریخ ایران رقم زده است که حالا پس از بیش از ۴ دهه از گذشت انقلاب، استکبارستیزی به نمادی برای مردم ایران تبدیل شده  است که جامعه جهانی هم آن را پذیرفته است.

آیت‌الله  علی معلمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان که نماد استکبار ستیزی امت قهرمان ایران اسلامی است؛ اظهار کرد: ۱۳ آبان سالروز ملی مبارزه با استکبار است، به این دلیل که اتفاقاتی در این روز رخ داد که دست استکبار در آن حوادث دخیل بوده است.

وی افزود: از جمله این اتفاقات، تبعید امام راحل(ره) در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ که در پی اعتراض‌شان به ورود معاون رئیس جمهور امریکا به ایران رخ داده بود و همچینین تسخیر لانه جاسوسی امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که در هر سه قضیه ماهیت امریکا برای مردم ایران، آشکار شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) ماهیت امریکا را خوب فهم کردند و بعد از وفات ایشان، مقام معظم رهبری نیز در ادامه نظریات امام خمینی(ره) در مناسبت‌های گوناگون، ماهیت امریکا را افشا می‌کردند.

امام جمعه قائم‌شهر ادامه داد: با همه این اتفاقات، شاید در آن دوران برای خیلی‌ها این موضوع قابل قبول نبود، ولی اخیرا اتفاقاتی که در امریکا رخ داد، ماهیت پلید امریکا را به دنیا نشان داد.

آیت‌الله معلمی گفت: اکنون می‌توان فهمید که آنچه را امام (ره) در ۵ دهه قبل فریاد می‌زد، به حق بوده و چقدر خوب امریکا را شناخته بود.

وی اضافه کرد: آنچه که بعد از ارتحال امام (ره)، خلف صالح او، رهبر معظم انقلاب نیز در مورد امریکا اظهارنظر می‌کرد، اکنون با عملکرد امریکایی‌ها در این ایام کاملا مشهود و قابل درک است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امریکایی‌هایی که همواره دم از حقوق بشر در کشورهای دنیا می‌زنند، اما دیدیم که چقدر راحت در یک روز روشن و در ملأ عام، یک پلیس امریکایی، زانویش را روی گلوی یک انسان بیگناه سیاه پوست می‌گذارد و جان او را می‌گیرد، بدون اینکه محاکمه‌ای شود.

امام جمعه قائم‌شهر عنوان کرد: کجای دنیا اجازه می‌دهد که یک پلیس بدون رأی دادگاه، جان کسی را اینگونه در خیابان، مظلومانه به قتل برساند: جنایات و فجایعی که دولتمردان امریکایی، مخفیانه و آشکار انجام می‌دادند، زندان‌های مختلف در اقصی نقاط دنیا گواه فجایع فراوان امریکایی‌ها در دنیا است.

آیت‌الله معلمی متذکر شد: با همه این اتفاقات، اما امام و ملت بزرگ ایران، در مقابل زیاده‌خواهی امریکا ایستادند و به فضل الهی ۴۰ سال است که به کوری چشم دشمنان، این انقلاب مقتدرانه پا برجا است و به خواست خدای رحمان، به پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: در حالی که مردم در شرایط حال حاضر از اداره امور کشور گله‌مندند، از گرانی‌ها، از بیکاری‌ها، از مدیریت نادرست، گلایه دارند اما می‌فهمند که ماهیت انقلاب و نظام یک موضوع است و  اداره مدیران یک موضوع دیگر است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این مدیران با رأی مردم انتخاب می‌شوند و هر چهار سال، تغییر پیدا می‌کنند اما اصل نظام و اصل انقلاب که با همت امام، شهدا و مردم بر پا شده است، در مقابله با استکبار هر ساله قوی‌تر و منسجم‌تر از سال قبل است.

آیت‌الله معلمی یادآور شد: سزاوار است در روز ۱۳ آبان، شعار مرگ بر استکبار، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل گسترده‌تر و پرخروش‌تر و پرطنین‌تر از سال‌های قبل بیان شود.

وی با بیان اینکه  ماهیت انقلاب، ماهیت استکبار ستیزی است؛ تاکید کرد: ملت ایران رویه استکبار ستیزی را حفظ می‌کند و باید هم حفظ شود تا زمانی که ببینیم و احساس کنیم که استکبار دست از خصومت با ما برداشته و گرنه هر زمانی که خصومت استکبار احساس شود، موضع قاطع ملت ایران همین است.

امام جمعه قائم‌شهر متذکر شد: اکنون پس از گذشت ۴ دهه از انقلاب، هم نظام مستحکم‌تر شده است و هم ملت با عزم و اراده جدی مقابل استکبار و امریکایی‌ها جانانه ایستاده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =