کد خبر : 237203
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
-

تظاهرات در اندونزی و بنگلادش علیه ماکرون

تظاهرات در اندونزی و بنگلادش علیه ماکرون

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از ۲۰۰۰ تظاهرکننده با اهتزاز پرچم‌هایی با مضامین اسلامی و در البسه سفیدرنگ اسلامی در یکی از تقاطع‌های مهم در مرکز شهر جاکارتا تجمع کردند. مقام‌ها اقدام به مسدود ساختن خیابان‌های منتهی به محل قرار گیری سفارت فرانسه در این شهر کرده و بالغ بر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از ۲۰۰۰ تظاهرکننده با اهتزاز پرچم‌هایی با مضامین اسلامی و در البسه سفیدرنگ اسلامی در یکی از تقاطع‌های مهم در مرکز شهر جاکارتا تجمع کردند.

مقام‌ها اقدام به مسدود ساختن خیابان‌های منتهی به محل قرار گیری سفارت فرانسه در این شهر کرده و بالغ بر ۱۰۰۰ افسر پلیس و سرباز را برای محافظت از ساختمان این سفارتخانه چه در داخل و چه در اطراف آن مستقر کردند.

معترضان ضمن سر دادن “الله اکبر” و شعار “محصولات فرانسوی را تحریم کنید” به راهپیمایی ادامه دادند. آنها در بنرها و پلاکاردهایشان امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه را محکوم کردند و پوسترهای تصاویر ماکرون را زیر پا گذاشتند در حالی که برخی نیز به منظور ابراز خشم خود تصاویر ماکرون را آتش زدند.

در چند شهر دیگر اندونزی نیز تظاهرات مشابهی علیه امانوئل ماکرون برگزار شد. جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی روز شنبه اظهارات توهین آمیز ماکرون در قبال اسلام و مسلمانان را به همراه حملات رخ داده در شهرهای پاریس و نیس محکوم کرد.

سفارت فرانسه مدعی شد، ماکرون میان اسلام و شبه نظامیان تفاوت قائل است.

از سوی دیگر ده‌ها هزار تن از مسلمانان امروز همچنین در خیابان‌های پایتخت بنگلادش تظاهرات مشابهی را برگزار کردند و بزرگترین اعتراضات در این کشور علیه رئیس جمهوری فرانسه را رقم زدند.

معترضان که از سوی گروه “حفاظت اسلام” متشکل از مدرسان و دانشجویان مدارس اسلامی سازماندهی شده بودند، در مقابل مسجد بزرگ بیت المکرم در مرکز شهر داکا تجمع کرده و شعار “مرگ بر فرانسه” و ” کالاهای فرانسوی را تحریم کنید” سر داده و شمایل‌های امانوئل ماکرون را آتش زدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =